انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

closet circuit television یا به‌اختصار cctv به معنای دوربین مداربسته هست که معنی لغوی آن جعبه جادویی مداربسته نامیده می‌شود، به دوربین‌هایی گفته می‌شود که درجای خود ثابت هستند. درنتیجه دوربین مداربسته به‌تمامی دوربین‌های گفته می‌شود که در جای خود ثابت باشند و تصاویر ضبط‌شده را به چند محل ارسال می‌کنند. دوربین‌هایی که به‌منظور حفاظت، نظارت و سیستم مانیتورینگ امنیت بکار می‌رود دوربین مداربسته می‌گویند ولی در اصل دوربین‌های ویدئو اجلاس و تلفن را نیز دربرمی گیرد. 

در ابتدا دوربین مداربسته در کشور آلمان و توسط شرکت زیمنس به مسئولیت مهندسی به نام والتر برو نصب و مورداستفاده قرار گرفت. پس‌ازآن از سیستم دوربین مداربسته در پایگاه‌های فضایی برای ضبط تصاویر پرتاب موشک‌ها نصب و بر روی بدنه موشک‌ها نیز نصب شد تا بتواند تا آنجا که امکان دارد تصویر را به زمین ارسال نماید. 

دوربین مداربسته به‌صورت عمومی و مگانی در آمریکا مورداستفاده قرار گرفت و نصب آن در میدان‌ها و خیابان‌ها برای جلوگیری از انجام جرائم نقش بسزایی داشت. تا جایی که به‌طور گسترده استفاده از دوربین مداربسته برای کاهش جرائم از وجود پلیس‌راهی ارزان‌تر هست.

   

دوربین مدار بسته

باگذشت زمان و رواج استفاده از دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی اکثر مشاغل و حرفه‌ها به استفاده از دوربین مداربسته روی آوردند. در ادامه به برسی انواع دوربین مداربسته و محل استفاده و ساختار آن می‌پردازیم .

انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته ازنظر نوع عدسی، سیگنال خروجی ، انتقال تصویر و شکل ظاهری و کاربردی به انواع مختلفی تقسیم می‌گردد. که در ادامه به برسی و معرفی انواع دوربین مداربسته می‌پردازیم:

انواع عدسی دوربین مداربسته

یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت دوربین مداربسته انتخاب نوع عدسی است. زیرا درصورتی‌که عدسی ازنظر ساختار و زاویه دید و عمق و دریافت نور به‌درستی انتخاب نشود در ثبت تصاویر دچار مشکل می‌شود. عدسی دوربین مداربسته را باید ازنظر محل نصب و کاربردی که دارد انتخاب شود. 

  • عدسی fix

  • عدسی fix صنعتی

  • عدسی fix مینی کم را

  • عدسی‌هایی بافاصله کانونی متغیر

  • عدسی‌های موتوردار

  • انواع حس‌گر دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دارای دو نوع حس‌گر تصویربرداری هست که مهروموم‌های جدید تمامی دوربین‌ها مجهز به‌به این حس‌گر ها شده اند. در مهروموم‌های اخیر سایز سنسورها افزایش یافت که هم زمان با آن رزولیشن تصاویر نیز افزایش چشم گیری پیدا کرد.

  • حس‌گر ccd

  • حس‌گر cmos

 

دوربین مدار بسته

انواع سیگنال خروجی دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته ازنظر نوع سیگنال ورودی و خروجی در دو نوع تقسیم می‌شود که هر کدام نیز شامل انواع متفاوت هست. 

  • دوربین آنالوگ
  • دوربین دیجیتال
  • دوربین دو منظوره
  • انواع دوربین مداربسته ازنظر انتقال تصاویر 
  • دوربین مداربسته بی سیم 
  • دوربین مداربسته با سیم 

انواع دوربین مداربسته ازنظر شکل ظاهری و کاربرد

دوربین‌های مداربسته را ازنظر شکل وکاربرد هایی که برای مکان‌های نصب شده دارد به انواع مختلفی تقسیم می کنند تا با آگاهی و انتخاب بهترین گزینه استفاده مفید و بهتری از دوربین به عمل آید. در زیر انواع دوربین مداربسته ازنظر شکل ظاهری و کاربرد معرفی می‌گردد. 

دوربین مداربسته مخفی یا مینیاتوری

دوربین‌هایی با ابعاد بسیار کوچک هست که دارای عدسی بسیار کوچکی هست و به راحتی می توان ان را در پشت سطوح مختلف پنهان کرد این نوع دوربین‌ها قابلیت دید در شب را ندارند و به‌طور کلی برای تصویر برداری در محیط هایی که نور مناسب دارند به کار می رود. 

دوربین مداربسته دام 

بیشترین کاربرد این نوع دوربین‌ها در داخل فاهای ساختمانی و اداری هست. این نوع دوربین‌های مداربسته دارای عدسی‌های عریض بافاصله کانونی کوچک هستند که با نصب در گوشه ای از اتاق می تواند تمام فضای اتاق را به تصویر بکشد. در اکثر موارد به دلیل عریض بودن عدسی آن را بر روی سقف نصب می کنند. 

دوربین مداربسته باکس

این نوع دوربین‌های مداربسته دارایس کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر می باشند که به عنواد کاربرد تخصصی تر و در مکان‌های صنعتی که فضای بیشتر و زاویه بسته تر دارند مورداستفاده قرار می گیرد. دوربین مداربسته باکس صنعتی دارای قابلیت دید در شب و تصویر برداری بسیار باکیفیت با نور پایین هست برای این نوع دوربین‌ها می توان از عدسی‌های متفاوت مناسب با نیازی و درخواستی که از ثبت تصویر دوربین دارید انتخاب و استفاده کنید. در کل این نوع دوربین‌ها انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم زاویه دید و محور دید تصویر برداری دارند. 

دوربین مداربسته بولت

این نوع دوربین‌های مداربسته برای محیط های خارجی طراحی و استفاده می‌شود. دلیل آن ها وجود قاب دور دوربین برای حفاظت آن در برابر تغییرات جوی و ورود آب باران به داخل سیستم دوربین و همچنین قابلیت دید در شب این دوربین‌ها هست. 

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته اسپید دام 

کامل ترین دوربین مداربسته رنگی در بین دورربین های دیگر هست که به‌صورت گردان و دارای عدسی زومینگ هست. محل نصب آن بر روی سقف هست می تواند برای دور و نزدیک کردن تصویر برداری برنامه ریزی و فرامین را با استفاده از کیبرد ان انجام داد. برای این نوع دوربین‌ها می توان مسیر خاصی را تعریف کرد تا در زمان خاص مسیر و یا نقاط تعریف شده را تصویر برداری نماید. 

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین‌های مداربسته حرارتی بسیار حساس می باشند و بر اساسا تغییرات دمایی و حرارتی اجسام و افراد را تشخیص می دهند که در دو نوع نمایشگر سرد شونده و غیر سرد شونده هست. به دلیل حساسیت بالا ثبت با جزییات بیشتر این دوربین‌ها هزیه نصب و نگهداری آن نیز بسیار بالا هست به همین دلیل از این نوعدوربین‌ها برای محل های تخصصی تر و امنیتی مورداستفاده قرار می گیرد. عدسی دوربین‌های حرارتی مجهز به سیستم مادون قرمز هست.

محل استفاده دور بین مداربسته

دوربین مداربسته را می توان برای تمامی محل های مسقف داخلی و فضای باز بیرونی استفاده نمود. می توان گفت که مهمترین مکان برای نصب دوربین مداربسته برای حفاظت پارکینگ های خارجی ساختمان ها هست چون همواره افراد ناشناس امکان ورود و خروج به این مکان را دارند. حیاط ها وفضاهای خارجی ساختمان نیز مکانهایی هستند که برای تامین امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس و شناسایی افراد از دوربین مداربسته استفاده نمود فقط باید توجه شود که محل استفاده دوربین مداربسته هر چقد وسیع تر و بزرگتر شود باید از عدسی‌های قوی تر برای شناسایی اجسام و افراد مورداستفاده قرار بگیرد. 

علاوه بر فضای خارجی ساختمان ها می توان از دوربین مداربسته برای داخل ساختمان و منازل و برای زمان هایی که در خارج از خانه هستند برای نظارت استفاده نمایند. در واقع صاحبان مشاغل می توانند از  دوربین‌های مدار  بسته برای سیاستهای کنترلی و حفاظتی کارمندان و ارباب رجوع در محل کار استفاده نمایند. 

دوربین مدار بسته

مشخصات فنی دوربین مداربسته

به دلیل استفاده گسترده در تمامی مکان‌های عمومی و خصوصی خالی از لطف نمی‌باشد که درباره اصطلاحات و مشخصات فنی دوربین مداربسته اطلاعات و آگاهی داشته باشید تا در زمان تهیه دوربین دچار مشکل و سردرگمی نگردید. به همین دلیل ما به معرفی و برسی مشخصات فنی دوربین مداربسته می‌پردازیم. 

حس‌گر تصویر برداری
 حس‌گر تصویر برداری دوربین‌های مداربسته باتوجه به فرمت دوربین‌ها که از 1تا 2.3 متغییر هست، به‌طور مستقیم بر روی میدان دید در زمان تصویر برداری تاثیر می گذارد. 

رزولیشن
تعریف زولیشن مقدار جزییات قابل مشاهده در تصویر هست که هر چه رزولیشن یک دوربین بالا باشد کیفیت و وضوح تصویر گرفته شده به همهان نسبت بالا خواهد بود 

سرعت شاتر
میزان زمانی که حس‌گر دوربین مداربسته در معرض نور بری ثبت تصویر قرار میگیرد سرعت شاتر می گویند. قابل ذکر است که دوربین‌های مداربسته به‌صورت خودکار و پیش فرض سرعت سرعت شاتر کنترل و بر اساس شرایط تغییر می دهد. 

دید در شب
 دوربین‌های دید در شب با استفاده از led های مادون قرمز که دارد محیط اطراف خود را روشن می کندد و امکان برداشتن تصویر را در شرایط شب و فضای تاریک ایجاد می نماید. 

عدسی
 عدسی دوربین مداربسته را باید متناسب با نوع دوربین و میزان سرعتی که شاتر آن دارد انتخاب و استفاده نمود. عدسی دوربین مداربسته را می توان در انواع خودکار، سریع،رمپینگ و زومینگ و... دسته بندی کرد باید توجه داشت که انتخاب عدسی دوربین بر فاصله کانونی و میدان دید در زمان تصویر برداری تاثیر گذار هست. 

استاندار IP
 این کد برای تجهیزات الکترونیکی سیستم دوربین مداربسته هست. دوربین‌های مداربسته ای که درای استاندار ip  می باشند دارای سطح حفاظت در برابر جسم سخت و خارجی و حفاظت افراد و همچنین میزان حفاظت در برابر نفوذ آب را مشخص می کند. بر اساس ارقام میزان این حفاظت را معینمی کنند که بین 0-8 هست.

استاندارد IK
 کد IK مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه را با استفاده از بازه عددی مشخص می کند که بین 0-10 هست بیشترین سطح مقاومت در استاندارد IK +10 هست.

قیمت دوربین مداربسته

 امروزه دوربین مداربسته به عنوان یک سیستم امنیتی و محافظتی در مکان ها یمختلف عمومی و خصوص ی مورداستفاده قرار می گیرد که به دلیل کاهش دادن جرم و جنایت هایی که در محل نصب دوربین ایجاد شده مورد استقبال بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل شده است. البته لازم به ذکر است که از دوربین مداربسته می توان برای منازل و ساختمان های مسکونی نیز استفاده کرد. به همین دلیل اغلب افراد برای خرید دوربین مداربسته به دنبال آگاهی از انواع و قیمت دوربین مداربسته می باشند. هدف رامادر همواره ایجاد رضایت و جلب مشتری بوده و هست به همین دلیل اقدام به تهیه قیمت های انواع دوربین مداربسته موجود نموده. همچنین می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت انواع دوربین مداربسته با کارشناسان فروش رامادر در تماس باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد