انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

کرکره برقی

ساخت کرکره برقی

کرکره برقی نمونه ای ازدرب اتوماتیک می باشد که استفاده های گوناگونی می توان از آن داشت. برای  مثال در ورودی و درب پارکینگ های مسکونی و مجتمع ها ، مغازه، فروشگاه، و... را نام برد. در ساخت و تولید کرکره برقی مهمترین جز تشکیل دهنده تیغه های آن می باشدکه از جنس آلومنیوم آکسترود شده و سخت است مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات جوی و ضربه دارد و درز رنگ های مختلفی تولید می شود.که این عامل باعث شده تا به عنوان درب اتوماتیک ضد سرقت شناخته شود که طرفداران بسیاری را در بین صاحبان مغازه و فروشگاهها بدست بیاورد.

  

تعمیر و نگهداری کرکره برقی

نصب کرکره برقی

برای نصب کردن  کرکره برقی اید آشنایی کامل با اجزا و قطعات آن را داشته باشیم که در این بخش توضیح مختصر و کوتاهی در باره اجزاء تشکیل دهنده کرکره برقی ارائه می دهیم:

تیغه کرکره برقی از جنس آلومنیوم می باشد که در برابر رطوبت و فرسایش مقاومت بسیار بالایی دارد. تیغه ها بر اساس ابعاد و نوع سلیقه کارفرما می تواند به صورت تخت یا انحنا قوس دار استفاده کرد. در برخی موارد که صاحبان مشاغل خواستار قابل رویت بودن داخل مغازه یا فروشگاه خود هستند از تیغه ای شفاف پلی کربنات یا پانچ دار استفاده می کنند.

موتور کرکره برقی در مدل های مختلف ساید و توبلار می باشد که بنا به وزن و ابعاد تیغه ها انتخاب می شود. موتورهای توبلار و ساید در داخل درام به شکل استوانه است قرار می گیرد تا هم از موتور محافظت شود و هم موجب کارایی بالا و طول عمر بیشتر موتور می شود.

برای تنظیم مکان قرار گیری درام بر روی کرکره برقی به وسیله پیلت هایی که سوراخ نواری شکل است استفاده می شود. در هنگام نصب کرکره برقی به دلیل تمایل افراد برای استفاده از قفل و همچنین در معرض ضربه بودن تیغه انتهایی کرکره محکم تر و به صورت تخت نصب می شود. ریل هایی همراه با مویی در دوطرف تیغه ها جای می گیرد که موجب حرکت تیغه ها به سمت بالا و پایین می شود. برای نصب کرکره برقی ابزار و وسیله هایی از قبیل دستگاه جوش دستگاه برش فرز و... مورد نیاز می باشد. برای نصب کرکره برقی باید با نحوه نصب و قرار گیری تک تک اجزا آشنایی کامل داشت تا در هنگام نصب قطعات و اجزا کارکرد خود را از دست ندهند. علاوه بر آشنایی با اجزا باید با نحوه سیم کشی و جا گذاری موتور و سیم ها آشنایی کامل داشت تا موتور و سیم کشی دستگاه در معرض رطوبت و خرابی قرار نگیرد. مهمترین مسئله برای نصب بهتر و افزایش طول عمر و کارایی کرکره برقی مکان نصب آن می باشد که برای دست یابی به کرکره برقی با بهترین کیفیت ساخت و نصب با رامادر در تماس باشید تا با اندازه گیری دقیق ابعاد و نصب کاملا تخصصی و دقیق بهترین کرکره برقی با طول عمر بالا را در اختیار داشته باشید. 

عیب یابی موتور کرکره برقی

عیب یابی موتورکرکره برقی- عیب یابی کرکره برقی

در طول استفاده از کرکره برقی ممکن است به دلیل برخی عوامل مختلف کارکرد موتور کرکره دچار اختلال و مشکل شود که در این صورت باید عیب های احتمالی رخ داده را در زمان نصب و استفاده شناسایی و برای برطرف کردن آن ها تلاش کرد. 

در حالتی که موتور کرکره برقی در چار عیب باشد و به شدت داغ شود باید به برسی سیم پیچی داخلی موتور و همچنین استاتور موتور پرداخت. و در مواردی که موتور با صدای بلند کارمی کند باید به برسی شل شدن پیچ ها و بلبرینگ پرداخت، برسی جای درست قرار گیری روتور موتور و برسی اصطکاک روتور و استاتور موتور از موارد دیگری است که باید برسی شود. هنگام عیب یابی هرز کار کردن موتور باید کارکرد چرخ دنده و کلید خلاص کن حد بالا و پایین موتور  را عیب یابی کرد.
 در واقع با برسی تمامی این عیب ها و بر طرف کردن انها می توان گفت که عیب یابی کرکره برقی نیز انجام می شود. در کارکرد کرکره برقی علاوه بر موتور تیغه ها نیز دخیل هستند، در صورت مواجه شدن با ایرادی در آنها باید به تعیمر آنها پرداخت و از متصل بودن سنسور و کارکرد صحیح آن نیز باید مطمعن بود زیرا در این صورت کرکره برقی به درستی و به نحو احسن کار می کند. به طور کلی عیب یابی کرکره برقی یک کار الازامی می باشد تا از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمود. 

بالا نرفتن کرکره برقی

همانطور که از اسم کرکره برقی مشخص می باشد نحوه باز و بسته شدن این نوع کرکره ها به صورت برقی و اتوماتیک می باشد نیروی انسانی در بالا و پایین بردن آن دخالتی ندارد. فقط در زمانی نیوی انسانی به کمک می آید که در ایجاد برخی اختلال و مشکلاتی موجب بالا نرفتن کرکره برقی شود. یکی از رایج ترین موارد قطع برق و نرسیدن جریان برق به موتور می باشد که در این صورت باید کرکره برقی را با استفاده از خلاص کن دستی که به آن مجهز می باشد بالاو پایین برد. 
علاوه بر قطع جریان برق امکان دارد که برخی مشکلات و خرابی های موجود در تیغه کرکره برقی مانند کج شدن و یا خرابی دریکی از قطعات آن باعث بالا نرفتن کرکره برقی و در نهات باز و بسته نشدن درب کرکره برقی شود. 

سیم بندی موتور ساید

یکی از مراحل مهم نصب موتور ساید که مورد توجه است و باید در انجام آن دقت فراوان شود سیم بندی موتور ساید می باشد. سیم بندی موتور ساید به صورت سوکتی و آماده شده می باشد تا کار تکنسین های نصب را راحت تر نماید و در عملکرد کرکره برقی اختلال ایجاد نگردد. سیم بندی موتور ساید برای هماهنگی کار بین موتور و ریسیور می باشد که این دو را به یکدیگر متصل می نماید تا ریسیور بتواند ریموت را شناسایی و موجب باز و بسته شدن درب کرکره ای شود. بعد از اتمام کار سیم بندی موتور ساید نویت به شناسایی ریموت ها توسط ریسیور و کد دهی به آن می رسد. سیم بندی موتور ساید در باز و بسته شدن کرکره به صورت اتوماتیک تاثیر گذار می باشد. 

حتما بخوانید: پله گرد

تنظیم موتور کرکره برقی- تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی

در اصل تنظیم موتور کرکره برقی برای میزان باز و بسته شدن درب کرکره صورت می گیرد. در فرایند بسته شدن کرکره هنگامی که تیغه ها به کف محل نصب شده برسند توقف می کند و بسته می شود. تنظیم حالت باز شو هم به این صورت است که سه تیغه به داخل ریل و بیشتر می باشد. 

برای تنظیم حد بالا و پایین موتور ساید بروی بدنه موتور دو مهره تنظیم حد بالا و پایین کرکره  برقی وجود دارد برای تنظیم حد بالا و پایین باز و بسته شدن کرکره باید مهره ها طوری تنظیم شود که به کلید های کناری در انتهای مسیر خود برخورد کند که این امر موجب قطع جریان برق موتور می شود. 

در تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی با موتور توبلار به این صورت است که بر روی بدنه موتور توبلار یک میکروسویچ متصل است که برای تنظیم حد بالا و پایین آن توسط علامت مثبت و منفی مشخص شده در صورت تنظیم حد پایین کرکره باید به بالا رول شود و جهت حرکت تیغه ها رو به پایین به درون ریل باشد در این حالت با استفاده از آچار میزان حرکت حد پایین را به سمت علامت منفی تنظیم می کنیم سپس هنگام توقف در محدوده دلخواه به سمت مثبت حرکت می دهیم . در تنظیم حد بالا بعد از تنظیم کردن حد پایین وقتی که آخرین تیغه کرکره روی کف قرار دارد کرکره را به سمت بالا رول کرده و در این حالت با استفاده از آچار متناسب با میزان حد خواسته شده حدبالا را با استفاده از آچار به سمت منفی می چرخانیم و در میانه راه پیچ تنظیم راه به سمت مثبت به حرکت در می آوریم تا جایی که یه ریل تیغه خارج رول باقی بماند. 

رفع صدای کرکره برقی


رفع صدای کرکره برقی

دلایل زیادی برا اینکه که چرا کرکره های برقی حین کار می تواند سر و صدای فراوانی ایجاد کند وجود دارد. به این دلیل است که کرکره برقی  نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، برخی از این تعمیر و نگهداری اجزا و قطعات برای اجرای موثر کرکره برقی می باشد در حالی که نادیده گرفته می شود. قطعات موتور نیاز به روانکاری دارند تا کرکره برقی به درستی کارکند. هنگامی که چرخ دنده ها، چرخ ها و دیگر قطعات متحرک به خوبی روان نشود موجب ایجاد صدای بلند در هنگام کار کردن کرکره برقی می شود.روانکاری چرخ ها و چرخ دنده ها نه تنها موجب رفع صدای کرکره برقی نمی شود بلکه موجب افزایش کارآرایی موتور آن نیز می شود.

هنگامی که قطعات موتور در اثر قرار گیری در مکان نامناسب و همچنین خوردگی اجزا شل شوند موجب ایجاد سر و صدا در هنگام کار کرکره برقی می شود. از آنجایی که تیغه رول کرکره برقی از جنس فلز می باشد موجب ایجاد سرو صدای زیاد می شود که حرکت فلز ها بر روی هم نیز موجب شل شدن قطعات شاتر ، ریل و یا رول ها شود. 

در کرکره پنجره ای که مدت زمان طولانی نصب و استفاده شده اند، به دلیل گذشت زمان و گسترش تخته های کشویی که باعث می شود درب به بالا و پایین کشیده شود. که این امر به نوبه خود موجب افزایش بار اضافی موتور شده که سرو صدای اضافی و بیشتری را بوجود می آورد.

کرکره های برقی که دارای درب های ورودی بزرگ هستند و در معرض تابش مستقیم خورشید قرار میگیرند موجب بوجود آمدن اصطحکاک اضافی در زمان باز و بسته شدن کرکره می شود که بودن سر و صدای کرکره را بوجود می آورد. برای جلوگیری از ایجاد صدای اضافی و از بین رفتن صداهای ایجاد شده ناشی از این عوامل ذکر شده بهترین گزیته سرویس و نگهداری اجزائ و قطعات کرکره برقی می باشد تا این سر و صدای اضافی از بین رود.

اصول نگهداری کرکره برقی

اصول نگهداری کرکره برقی

نگهداری از کرکره برقی موجب می شود تا کارآرایی کرکره افزایش یابد. این در صورتی است که نگهداری آن کاری بدون هزینه می باشد. نکاتی که باید در نگهداری کرکره برقی باید توجه کرد:

  • از کار کرد موتور به صورت مکرر و بیش از سه بار بدون وقفه خود داری کنید چون این کار موجب فعال شدن مکانیزم حرارتی موتور و افزایش دمای موتور می شود.

  • در حالتی که باز و بسته شدن کرکره به صورت ناتمام چندین بار به صورت متوالی انجام شود موجب به هم خوردن زمان مدار ریسیور می شود که در این حالت باید بسرویس و تنظیم مجدد ریموت و ریسیور را انجام داد.

  • ریموت کنترل را نباید در زیر تابش آفتاب، ضربه، شرایط متنوع جوی و ... قرار داد. 

  • شستشوی کرکره برقی باید به گونه ای انجام شود که از ورود آب به داخل موتر و ریسیسور جلوگیری شود.

  • نباید وزن اضافی به کرکره وارد کرد. 

  • از هل دادن ، آویزان شدن، وارد کردن فشار و ضربه به کرکره خوداری کنید.

  • در مسیر حرکت رول کرکره و داخل ریل نباید مانعی وجود داشته باشد.

  • در صورت قطع برق از سیستم خلاص کن استفاده شود دستگیره خلاص کن دور از دسترس افراد متفرقه قرار بگیرد.

  • ریل و لاستیک تیغه انتهایی کرکره برقی تمیز و عاری از هرگونه زباله و گرد و خاک باشد تا مانع بسته شدن کامل درب نشود.

  • کرکره برقی هایی که نیاز به روغن کاری دارند باید سالی یک یا دوبار گریس کاری شوند. کرکره های بلبرینگی نیازی به روغن کاری و گریس ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد