انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی

در کرکره های برقی از 4 نوع تیغه استفاده میشود:

  1. تیغه کرکره برقی دو جداره (آلومینیوم اکسترود )

  2. تیغه های کرکره اتوماتیک رول فرمینگ (گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار)

  3. تیغه کرکره پلی کربنات(شفاف)

  4. تیغه کرکره فولادی
      
    1: تیغه کرکره آلومینیومی دو جداره: تیغه های دو جداره که به جهت استقامت بالا و همچنین تمیز بودن و عدم روغن کاری کاربرد بیشتری نسبت به 2نوع دیگر دارد.

*سایزهای موجود در انتخاب تیغه کرکره متفاوت می باشد،که بیشتر در 3 سایز 60 ، 80 و 100 تولید میشود

بزرگترین شهر تولید این نوع کرکره شهر اراک می باشد که این مزیت بواسطه حضور کارخانه تولید آلومینیوم اراک(ایرالکو)در شهر مذکور می باشد بهمین خاطر مشتریان اغلب تیغه کرکره برقی را بنام تیغه کرکره برقی اراک میشناسند.

در تولید تیغه از3نوع شمش یا بیلت استفاده میشود که نوع اول آن استاندارد یا به اصطلاح فابریک می باشد؛ نوع دوم سرشاخه یا DC می باشد که بعضی از شرکت ها از آن استفاده میکنند و بصورت ذوب کردن ضایعات مازاد تیغه آلومینیوم و ساخت مجدد آن تولید میشود که از جهت ماندگاری رنگ ،صدا و استقامت در حد پایین تری نسبت به نوع فابریک دارد.نوع سوم تیغه که به هیچ عنوان توصیه نمیشود تیغه ضایعات است که برخی از تولیدکنندگان با ذوب انواع آلومینیوم و لوازم آشپزخانه آلومینیومی اقدام به تولید تیغه کرکره می نمایند؛که شرکت ایپاکو به عنوان یکی از فعالان در این حرفه به هیچ وجه این نوع تیغه را پیشنهاد نمی کند چرا که این نوع تیغه علاوه بر صدای زیاد و عدم ماندگاری رنگ هرگز از استقامت خوبی برخوردار نبوده و در مورد انواع کرکره برقی مورد  استفاده در پارکینگ یا فروشگاه خطرآفرین می باشد.

بنابراین شرکت ایپاکو در خرید پکیج کرکره استفاده از نوع اول تیغه را پیشنهاد میکند که چه تولیدکننده ای با چه بیلتی آن را تولید میکند که وجه تمایز آنها در بالا گفته شد.

در ایران 2 شرکت اقدام به تولید تیغه آلومینیوم به صورت فابریک میکنند.اول شرکت ایرالکو که دارای استانداردهای بین المللی در تولید بیلت می باشد؛و دومین شرکت تولید کننده بیلت که کمتر شرکتی اقدام به تولید تیغه کرکره مینماید شرکت دوبال دبی است.

وجه تمایز این دو شرکت تولید کننده بیلت،سختی یا به اصطلاح اِیج آن می باشد که بیلت دوبال دبی از سختی بیشتری برخوردار است اما آنچه باید دانست میزان سختی که برای تیغه کرکره مناسب است را شرکت ایرالکو تامین کرده و جای هیچ نگرانی نیست.

از سایز 60 بیشتر در کرکره پارکینگ هایی با ابعاد کوچک و پنجره ها استفاده می شود.

از سایز 80 در پارکینگ ها و کرکره فروشگاه ها با ابعاد متوسط تا 15 متر مربع استفاده می شود.

از سایز 100 در فروشگاه های عریض و کرکره کارخانجات صنعتی استفاده می شود

سایزهای مختلف تیغه ها از نظر قیمت آنچنان تفاوتی ندارند و در صورت امکان ، انتخاب آن را به عهده ی فروشنده بگذارید تا بهترین مورد جهت کرکره اتوماتیک را به شما مشتری عزیز پیشنهاد کند؛چرا که شرکت ایپاکو به این شعار


در خصوص درب و کرکره اتوماتیک بسیار پایبند و مقید می باشد و امیدوار است همکاران گرامی ما که در ایران عزیزمان اقدام به تولید و فروش کرکره های برقی می نمایند نیز به این اصل پایبند باشند.

     2: تیغه کرکره رول فرمینگ(گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار) : با ورود تکنولوژی رول فرمینگ به ایران این نوع تیغه در ایران جای باز کرد که فرق آن با تیغه های دوجداره در عایق بودن و بی صدا بودن آن می باشد.اما یکی از اشکالات تیغه های گالوانیزه استقامت آن در ابعاد بزرگ و ضربه و فشار می باشد چرا که ورق هایی که در تولید این تیغه بکار میرود بیشتر از ورق های 0.7 است که بخاطر رول فرمینگ بودن از ورق های قوی و سنگین تر نمیتوان استفاده کرد ، به این دلیل این نوع تیغه در شهر هایی که رطوبت کمتری دارند کاربرد دارد بزرگترین تولید کننده های این نوع کرکره غالبأ در شهر تبریز بوده بهمین منظور اغلب مشتریان این نوع تیغه کرکره را بنام می شناسند

         3::پلی کربنات (شفاف) شرکت ایپاکو , یکی از بنیانگذاران این نوع تیغه در ایران می باشند که شرکت ایپاکو با تولید تیغه های پلی کربنات در رنگ های مختلف و مواد اولیه مرغوب آلمانی در سال های اخیر در کنار شرکت های دیگر پایه گذار این نوع تخصص قرار گرفته و محصولات خود را با حک IPACO ارائه می نماید.

*وجه تمایز شرکت ایپاکو با دیگر شرکت های تولید کننده تیغه کرکره پلی کربنات ، شفافیت و بکارگیری لوله های استیل  304Lنگیر که تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگی و تغییر رنگ نمی شود.به همین جهت شرکت ایپاکو اقدام به حک لوگو ایپاکو به روی محصولات خود نموده است.

از مزایای این نوع تیغه ضد (حرارت،اشتعال ،خش و ضربه) می باشد چرا که شعار این نوع تیغه (شفاف تر از شیشه ، محکم تر از فولاد) می باشد و برای تمامی انواع کرکره از جمله:پنجره،پارکینگ،فروشگاه و کارخانجات کاربرد دارد.

        4:کرکره برقی فولادی : شرکت ایپاکو یکی از محصولات جدیدی که به بازار ارائه نموده است کرکره فولادی می باشد. که این نوع تیغه از ورقهای 0.7 تا 0.9 میلی متر گالوانیزه می باشد که بصورت رول فرمینگ تولید شده و با رنگ استاتیک عرضه میگردد. یکی از مزیتهای این نوع محصول ضد سرقت بودن آن می باشد . چراکه ضعفی که کرکره های آلومینیومی دارند این است که سارقین پس از شکستن قفل درب فروشگاه میتوانند با فشار به پائین کرکره آنرا به بالا حرکت داده و به داخل مغازه نفوذ کنند که در کرکره برقی فولادی ایپاکو این نقیصه برطرف شده است و هرگز نمیتوان آنرا به بالا حرکت داد اما ضعفی که این نوع تیغه کرکره فولادی دارد آن است که به واسطه حجم زیاد قوس عصائیها(قلابهای تیغه) صدای زیادتری نسبت به انواع دیگر تیغه ها دارد و بهتر است این نوع تیغه برای مصارف فروشگاهی و یا گاهأ صنعتی بکاربرده شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد