انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تفاوت های دربازکن های آنالوگ و در بازکن های دیجیتال

در آیفون های آنالوگ یک سری مشکلات وجود دارد که تعدادی از آنها را در زیر شرح میدهیم:

*درمواقعی این مشکل پیش می آید که شخصی زنگ واحد 2 را می زند اما زنگ واحد 1 به صدا در می آید.

* زمانی اتفاق می افتد که هنگامیکه چند واحد تصویری را همزمان نگاه میکنند تصویر قطع میگردد. ( یا به اصطلاح سیگنال ضعیف و ضعیفتر میشود )

* در آیفون های آنالوگ به علت داشتن یک خط صدا ، صدای آن ضعیف میباشد و برای شنیدن صدا طرف مقابل به اجبار باید گوش خود را به پنل نزدیک کند که این امر باعث مشاهده تصویری نامطلوب میگردد.

* به علت اینکه در بازار جنسهای متفاوتی از آیفون های آنالوگ وجود دارد این امر باعث مشکلاتی از قبیل خودبه خود زنگ زدن و پخش نشدن صدای زنگ به وجود می آورد.

 * در این سیستم ها به دلیل استفاده از سوئیچر نیاز میشود که کابل کشی های مجزا برای هر گوشی صورت گیرد که باعث مصرف بی رویه کابل در ساختمان میگردد.

* به دلیل مصرف بی رویه سیم زنگ که برای هر واحد استفاده شده است به تعداد واحد ها شاسی زنگ نیاز دارد که باید شاسی زنگ در کنار پنل اصلی نصب گردد تا به درستی کار کند.

* آیفون تصویری تکنما نیز به عنوان بهترین آیفون تصویری و رنگی دیجیتال در ایران ، به علت داشتن طراحان خاص خود که طراحی منحصر به فردی را انجام داده اند و از قطعات مرغوب و با کیفیت بسیار بالا استفاده نموده اند. علاوه بر این آیفون تصویری همانند آیفون های آنالوگ مشکلات نامبرده را ندارد و مزایا و قابلیت های خاص و منحصر به فردی را به کاربران ارائه میدهد.

* برخی از مزایای آیفون تصویری تکنما به شرح زیر است :

* به دلیل اینکه سیم های اضافی در آیفون تصویری تکنما حذف گردیده است تداخل زنگ ها کاملا از بین میرود .

*با توجه به گفته بالا که سیم های اضافی حذف گردیده است امکان نصب 256 عدد گوشی با استفاده از 7 رشته سیم مشترک به یک پنل وجود دارد.

* در آیفون تصویری تکنما به دلیل داشتن 2 خط صدا در تکنما ، دیگر نیازی نیست که طرف مقابلتان گوشش را به پنل نزدیک کند تا صدای شمارا واضح بشنود . حتی اگر از پنل با فاصله مناسب مکالمه را برقرار کند هم صدای واضحی را خوب میشنود هم تصویر خوبی از شخص مشاهده میگردد.

*به دلیل داشتن 2 خط صدا در تک نما ، کیفیت بالایی در وضوح صدا و شدت صدا وجود دارد که باعث می شود هنگام استفاده از پنل با فاصله مناسب مکالمه را برقرار و تصویر خوبی را هم مشاهده کرد .

* در محصولات آیفون تصویری تکنما هنگامی که در یک لحظه تمامی گوشیها از دوربین پنل استفاده می نمایند هیچگونه تداخلی پیش نمی آید و این عمل با کیفیت بسیار بالا و بدون افت میباشد .

* آیفون تصویری دیجیتالی تکنما به دلیل اینکه سیم کشی های اضافی را حذف کرده است . این امر موجب صرفه جویی در کابل کشی را تا 60 درصد فراهم نموده است .

* به دلیل حذف این سیم ها که در بالاذکر شده است دیگر نیازی به پنل های شاسی زنگ در کنار پنل اصلی نیست .

* راهنمای تنظیمات پنل تصویری تکنما :

در پنل های تصویری تکنما ( پنل های 4 واحدی ، پنل های 6 واحدی و پنل های کدینگ ) یک سری قابلیت های تنظیم وجود دارند که عبارتند از :

- 1. تنظیم شدت صدای پنل

- 2. تنظیم کد نگهبان

- 3. تنظیم نوع عملکرد کلیدهای پنل

هنگامی که بخواهید وارد محیط تنظیمات پنل شوید ابتدا باید منبع تغذیه سیستم را خاموش کنید و کلید شماره 1 را در حالت فشرده نگه دارید ، سپس همزمان با آن منبع تغذیه را روشن نمایید . بعد از چند لحظه که وارد محیط تنظیمات پنل آیفون تصویری تکنما شدید با حروف SEL روبرو میشوید که به معنی انتخاب میباشد . که این حروف بر روی نمایشگر پنل نمایش داده می شود .هنگامی که این حالت را مشاهده کردید کلید فشرده شده را رها کرده و با فشردن همان کلید میتوانید یکی از گزینه های VOL  ، GLD ، KEY را انتخاب نمایید.

هنگامی که بخواهید صدای خروجی را تنظیم کنید از پنل گزینه VOL را انتخاب نمایید و سطح صدای پنل را با فشردن کلید شماره 2 تغییر دهید. این را توجه داشته باشید که برای ثبت تغییرات مجدد باید کلید شماره 1 را مجددا فشار دهید.

نکته ای که در این قسمت وجود دارد این میباشد که این قابلیت فقط برای از بین بردن صدای فیدبک پنل تصویری تکنما نیز کاربرد دارد.

برای تنظیم کد نگهبان گزینه Gld را با استفاده از کلید شماره 1 ( کلیدی که پنل با آن وارد محیط تنظیمات شده ) انتخاب کرده و با فشردن کلید 2 کدنگهبان را تنظیم نمائید . برای ثبت تغییرات مجددا کلید شماره 1 را فشار دهید .

نکته  : کد نگهبان در گوشیها و پنل ، باید یکسان باشد .

برای تنظیم نوع عملکرد کلیدهای پنل گزینه KEy را بااستفاده از کلید شماره 1 ( کلیدی که پنل با آن وارد محیط تنظیمات شده ) انتخاب کرده و با فشردن کلید شماره 2 یکی از اعداد 1 تا 7 را با توجه به نوع پنل و نوع واحدهای ساختمان ، متناسب با جدول زیر انتخاب نمائید .

در آیفون تصویری آنالوگ باید از هر گوشی کابل مورد نظر مستقیما به پنل هدایت شود . ولی آیفون تصویری دیجیتال تک نما علاوه بر مزیتها و قابلیت های منحصر بفرد دیگری که دارد ، این امتیاز را نیز دارد که محدود به مدل کابل کشی نمیگردد .

تکرار کننده یا همان  Isolator  در مجتمع هایی استفاده می گردد که سیستم نامتقارن دارند . در 5 مدل کابل کشی که قبلا اشاره شده نیازی به استفاده از تکرارکننده نیست  و مجتمعی که سیم کشی نامتقارن و یا تلفیقی داشته باشد خیلی کم و به ندرت دیده میشود .

طریقه نصب  Isolator   : برروی  Isolator  علاوه بر قسمت تغذیه ، سه بخش با نام های  Channel1  و  Channel2    و    Channel3    دیده می شود .

برای نصب سیمهای  D1/ D2/ GND  را از پنل به  Channel1  تکرار کننده ( Isolator  )  متصل می کنیم .  حال D1/ D2/ GND کابهایی که از سمت گوشیها آمده اند را تفکیک کرده و به دو گروه تقسیم میکنیم  و یک دسته را به   Channel2  تکرار کننده و گروه دیگر را به   Channel3  تکرار کننده ، متصل میکنیم .

نکته قابل توجه : اگر D2  کابلی را به  Channel1   تکرار کننده متصل کرده ایم ، میبایست D1 نیز به همان کانال متصل شده باشد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد