انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

آموزش کاربردی DSP پردازش سیگنال دیجیتال

هدف :

در این دوره فرد ضمن آشنایی با مفاهیم اولیه پردازش سیگنال و سیستم  دیجیتال وی را با روش های پیاده سازی سیستم های دیجیتال FIR آشنا کرده ودر انتها انتظار داریم کارآموز بتواندبا روشی مناسب پردازش دیجیتال خود را به انجام برساند

پیش نیاز ها :

1)    دانش مختصر در مورد کامپیوتر

2)    آشنایی با FPGA و زبان VHDL یا Verilog

3)    آشنایی با نرم افزار MATLAB

4)    آشنایی با نرم افزار ISE یا vivado

5)    آشنایی با تبدیلات زمان – فرکانس (تبدیل فوریه و...)

6)     آشنایی اولیه با مفاهیم نمونه برداری

7)    آشنایی اولیه با A/D و D/A

8)    آشنایی اولیه با انواع فیلتر ها و چرایی هرکدام

 

مباحث دوره :

1)     مفاهیم اولیه : در این بخش به مباحث زیر می پردازیم :

ü    مروری بر مفاهیم نمونه برداری و قضیه شانون و اعوجاج و اغتشاش و نویزو تداخل

ü    نمونه برداری از سیگنال پایین گذر

ü    نمونه برداری از سیگنال میان گذر

ü    چند نمونه کاربردی از نمونه برداری میان گذر

 

2)    فیلتر های FIR : در این بخش به مباحث زیر می پردازیم :

   تعریف فیلتر FIR

    کانولوشن در فیلتر های FIR

    شبیه سازی فیلتر FIRمتوسط گیر توسط نرم افزار MATLABو همچنین FPGA

    طراحی فیلتر FIR پایین گذر

طراحی فیلتر FIR میان گذر

    روش طراحی فیلتر FIR با تبدیل پارکز– مک‌کلان

    فیلترهای FIR نیم‌باند

    پاسخ فاز فیلترهای FIR

   توصیف کلی کانولوشن گسسته

    تجزیه و تحلیل فیلترهای  FIR

 

3)   تبدیل نرخ نمونه‌برداری : در این بخش به مباحث زیر می پردازیم :

   کاهش نمونه

ü   کاهش نمونه دو مرحله‌ای

ü    ویژ‌گی‌های کاهش نرخ نمونه‌برداری

ü    درون‌یابی

ü    ترکیب کاهش نمونه و درون‌یابی

ü    فیلترهای چند فاز

ü    تبدیل نرخ نمونه‌برداری با ضرایب گویا

ü    تبدیل نرخ نمونه‌برداری با فیلترهای نیم‌باند

ü    تبدیل نرخ نمونه‌برداری با فیلترهای IFIR

ü    ترکیب سری فیلترهای انتگرال‌گیر-شانه‌ای

 

4)   ترفندهای پردازش سیگنال‌های دیجیتال: در این قسمت به مباحث زیر می پردازیم:

ü    انتقال فرکانسی بدون ضرب

ü    تقریب سرعت-بالای اندازه بردار

ü    پنجره بندی حوزه فرکانس

ü    ضرب سریع اعداد مختلط

ü    اجرای کارآمد FFT دنباله‌های حقیقی

ü    محاسبه FFT  معکوس با استفاده از FFT  مستقیم

ü    ساختار ساده شده فیلتر FIR

ü    کاهش نویز گسسته‌سازی مبدل A/D

ü    روش‌های سنجش مبدل A/D

ü    فیلترسازیFIR  سریع با استفاده از FFT

ü    تولید داده تصادفی با توزیع نرمال

ü    فیلترسازی فاز صفر

ü    فیلترهای FIR تیز

ü    درون‌یابی سیگنال میان‌گذر

ü    الگوریتم موقعیت قله طیف

ü    محاسبه ضرایب انتقال در FFT

ü    شناسایی تن واحد

ü    DFT  کشویی

ü    FFT  بزرگ‌نمایی

ü    تحلیل‌گر طیفی  عملی

ü    یک تقریب کارآمد از تانزانت معکوس

ü    الگوریتم‌های دمدولاسیون فرکانس

ü    حذف DC

ü    بهبود فیلترهای CIC  سنتی

ü    مسطح‌سازی نویز ضربه

ü    ارزیابی چندجمله‌ای کارآمد

ü    طراحی فیلترهای FIR  با مرتبه بسیار بالا

ü    درون‌یابی حوزه زمان با استفاده از FFT

ü    تبدیل فرکانسی با استفاده از کاهش نرخ

ü    کنترل بهره خودکار( AGC)

ü    آشکارسازی تقریبی پوش

ü    یک نوسان‌ساز متعامد

ü    میانگین‌گیر نمایی خاص

ü    فیلترسازی نویز باند باریک با استفاده از صفرهای فیلتر

ü    محاسبه کارآمد واریانس سیگنال

ü    محاسبات زمان-حقیقی میانگین و واریانس سیگنال

ü    ساخت تبدیلات هیلبرت از فیلترهای نیم‌باند

ü    دوران بردار مختلط با تانژانت معکوس

ü    یک شبکه مشتق‌گیر کارآمد

ü    فیلتر حذف DC  فاز-خطی

ü    اجتناب از سرریز در محاسبات اندازه

ü    درون‌یابی خطی کارآمد

ü    روش‌های جایگزین برای تبدیل کاهشی مختلط

ü    شناسایی ناحیه گذر سیگنال

ü    محاسبات زمان-حقیقی میانگین و واریانس سیگنال

ü    ساخت تبدیلات هیلبرت از فیلترهای نیم‌باند

ü    دوران بردار مختلط با تانژانت معکوس

ü    یک شبکه مشتق‌گیر کارآمد

ü    فیلتر حذف DC  فاز-خطی

ü    اجتناب از سرریز در محاسبات اندازه

ü    درون‌یابی خطی کارآمد

    روش‌های جایگزین برای تبدیل کاهشی مختلط

   شناسایی ناحیه گذر سیگنال

 

5)   ارایه سایت ها مفید داخلی و خارجی و آشنایی کاربر به طور کلی با بورد های پردازشی شرکت و همچنین بازار کار هدف

دانلود کتاب لغات ضروری برای تافل (TOEFL)

دانلود کتاب لغات ضروری برای تافل (TOEFL)

he TOEFL is a comprehensive English language examination required by more than 3,000 colleges and universities in the United States, Canada, and other parts of the world. In addition, foreign born professionals frequently need a TOEFL score for certification to practice their profession in the United States or Canada

http://s3.picofile.com/file/8213281134/TOEFL_alirezaeyan_blogfa_com_.PNG

Downlaod

Type: PDF

Number Of Pages: 184

Size: 1MB

آیرودینامیک هلی کوپتر

آیرودینامیک هلی کوپتر

دانلود کتاب جامع آیرودینامیک هلی کوپتر :

دانلود

 

 

 

 

کتاب “مبانی آیرودینامیک هلیکوپتر” بخاطر دسترسی آسان و معرفی شفاف اصول اولیه آیرودینامیک پرواز هلیکوپتر، به‌طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است. Simon Newman ملاحظات منحصر‌به‌فرد قابل‌اجرا بر روی روتور پهبادها و MAVها را بررسی می‌کند. در این ویرایش، مبحث blade Dynamics گسترش یافته است تا هم flapping و هم lagging و رنسانس زمین را پوشش دهد.

این کتاب برای مهندسان طراحی هواپیما و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته طراحی هواپیما، همچنین مهندسان شاغلی که به‌دنبال یک معرفی یا دوره آموزشی جدید برای به‌روز کردن اطلاعات خود در این زمینه هستند، مناسب می‌باشد.

مبانی آیرودینامیک هلیکوپتر

رمز :

www.booktolearn.com 

 

 

دمپردرخطوط برق

دمپردرخطوط برق

دمپر یا میراکننده وزنه های چدنی هستند که در ابتدا و انتهای دکل های خطوط برق و معمولا پس از مقره ها نصب می شوند و توسط یک کابل انعطاف‌پذیر، ‌وزنه ها بهم دیگر متصل هستند و یک بست نیز وسط آن را به سیم اصلی(فاز یا گارد) وصل می‌کند . با وزش باد و یا تخلیه برف و یخ،‌ ارتعاشات عرضی در هادی به وجود می‌آید که این ارتعاشات سعی دارند در محل اتصال به میراکننده، آن را نیز به همراه سیم به نوسان درآورند، اما وزنه‌های طرفین میراکننده که کابل انعطاف‌پذیر، آنها را به هم وصل کرده، این انرژی ارتعاشی را جذب و با تاخیر عمل کرده و هنگام عکس شدن جهت نوسان سیم، انرژی جذب شده را رها می‌کنند. وزنه‌های میراکننده انواع مختلفی دارند و درچند شکل مختلف ساخته می شوند اما در کل فرقی از لحاظ ساختارباهم ندارند. نقش دمپر کاهش اثر آﺋولینگ است که در فاصله یک متری از کفشک زنجیره مقره روی سیم نصب می گردد. حال اگر این جزء کوچک وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد اثرات و صدمات بزرگی را بجای می گذارد


   

آئولینگ

تخلیه ناگهانی برف و یخ (گالو پینگ) و نیز وزش بادهای موسمی و طوفان (آئولینگ ) باعث ایجاد ارتعاش در هادیهای خطوط هوایی انتقال انرژی الکتریکی و خستگی در نقاط اتصال هادی به مقره و در نهایت پارگی سیم می‌شود.

امروزه دمپرهای بکار رفته در خطوط بنوعی می باشد که در اثر مرور زمان و با نوسانات شدید باد، یا بی دقتی در موقع نصب حرکت کرده وبه داخل اسپان دکل میرود. که این امر باعث ایجاد اشکالات جدیدی  از قبیل زیر برروی خط می شود:

1- ایجاد بریدگی در سیم بر اثر استحکاک هادی با لقمه های دمپر در اثر شل بودن

2- برهم زدن توازن و ایجاد ارتعاش در سیم هنگام وزش باد و طوفان ، در نتیجه پیچش هادی

3- از بین رفتن شکل ظاهری(زیبایی) دکل

4- صرف هزینه تعمیراتی جهت تنظیم مجدد آن

انواع دمپر

دمپر با قفل فنر

 این نمونه اساس کار بدین صورت است که لقمه های دمپر بر روی سیم بر اثر فشار فنر قفل می گردد. و مانند ابزاری بنام(انبرقفلی)کار می کند و روی سیم قرار می گیرد. و لقمه های آن از داخل دارای آج های ملایمی می باشد که باعث فرو رفتن در سطح خارجی هادی (بصورت سطحی) می گردد و از حرکت دمپر بر روی سیم جلوگیری می کنند. اما بر اثر وزش بادهای شدید و لرزشهای  ناگهانی سیم در موقع پیک بار نمی توان به این طرح اعتماد کرد و ممکن است با تکان شدیدی که به سیم در یک لحظه وارد می شود فنر رها گردد و دمپر سقوط کند. به همین منظور با پیش بینی یک پیچ ومهره در انتهای لقمه ها باعث قفل دائمی دمپر بر روی سیم می شود.این متن برگرفته از سایت مهندسی برق قدرت و شبکه های انتقال و توزیع مهندس هادی حداد خوزانی می باشد

 

و لذا هرچقدر که پیچ و مهره شل شود باز فنر نمی تواند حالت کششی خود را از دست بدهد. تا موقعی که بطور کامل مهره باز شود و از پیچ جدا گردد. و برای رفع این مشکل هم می توان از پیچ با شیارهای متوالی که اشپیل در آن قرار می گیرد استفاده کرد.

2- دمپر کفشکی

در این نمونه می توان با استفاده از مدل کفشک سیم فاز یک طرح جدید برای دمپر ارائه داد. بدین صورت که بجای لقمه های دمپر، کفشک قرار داد به این ترتیب که با بستن دو پیچ U شکل (یوولت) که از دو ناحیه بسته می شود امکان حرکت دمپر بطور کلی از بین می رود. در این نمونه می توان از لقمه های کفشک نیز صرف نظر و فقط با پیچ U شکل دمپر را نصب کرد. زیرا نه وزنی روی آن قرار دارد نه شدت جریانی که باعث تحریک دمپر شود.

3- دمپر با مدل کلمپ موازی

در این نمونه با استفاده از مدل کلمپ موازی که در اتصال سیم گارد کاربرد دارد می توان یک نمونه دمپرجدید ارائه داد(با این تفاوت که در کلمپ موازی معمولی دو مسیر جهت عبورسیم از کلمپ وجود دارد ولی در این طرح فقط یک مسیر برای عبور سیم است وآن هم سیم فاز می باشد. ومسیر دیگر کلمپ به محور اصلی دمپر پرس شده است.) حال با استفاده از دو پیچ کلمپ دمپر روی سیم بسته می شود که این دو پیچ در موازات هم بسته شده و امکان حرکت دمپر را از بین می برند.

انواع سیم و فیوز

انواع سیم :

1-سیم افشان : مانند سیم بلندگو.

2-سیم لاکی (شار لاک دار) : مانند سیم به کار رفته در سیم پیچی موتورها و ترانس ها که دارای عایق لاکی می باشد

3-سیم شیلددار : این سیم خاصیت حذف پارازیت را دارد مانند سیم هد یا میکروفون و آنتن تلویزیون رنگی

4-سیم آنتن : معمولا در تلویزیون ها دو نوع سیم آنتن به کار می رود.

انواع سیم

5-کابل نوری : کابل  نوری  رشته ای سیم مانند است از جنس شیشه و پلاستیک که اطلاعات دیجیتالی (صوتی یا تصویری) توسط فرستنده ای که در ابتدای کابل نوری قرار دارد به نور تبدیل شده و توسط  یک  دیود لیزری در طول سیم با سرعت نور ارسال گردیده و در انتهای سیم مجددا اطلاعات نوری توسط گیرنده به اطلاعات الکتریکی تبدیل می شود.این سیم ها با طول های مشخص به فروش می رسد و در آن ها اتلاف انرژی بسیار کم بوده و وجود نویز نیز کم می باشد و میدان های مغناطیسی بر روی آن بی تاثیر می باشد.

فلت (ریبون) چیست؟

به مجموعه سیم هایی که بر روی یک نوار پلاستیکی قرار دارند،Flat Cable(کابل تخت) می گویند که سیم های داخل این فلت یا از جنس مس هستند و یا از جنس کربن.معمولا در دستگاه های جدید الکترونیکی مثل موبایل،VCDو ... به جای دسته های سیم که جاگیر هستند،از فلت استفاده می شود.چنانچه فلت مسی باشد و قطعی داشته باشد می توان آن را به کمک سیم لاکی ترمیم کرد ولی در مورد فلت های کربنی بایستی آن را عوض نمود.معمولا فلت های LCDزیاد خراب شده و باعث می شود که مقداری از نوشته ها دیده نشود.

علامت نقشه ای سیم ها :

نقشه سیم ها

فیوز :

شکل ظاهری و نقشه ای فیوز :

شکل نقشه ای فیوز

شکل ظاهری فیوز و جا فیوزی :

شکل ظاهری فیوز

وظیفه فیوز :

فیوز را در دستگاه قرار می دهند تا اگر برق ورودی زیاد شود و یا اگر داخل دستگاه اتصالی پیدا کند فیوز سوخته و به دستگاه آسیبی نرسد.

تست فیوز :

برای تست فیوز دو سر اهمتر را به دو سر فیوز می زنیم اگر عقربه حرکت کرد(اهمی نشان داد) سالم است.

نکته : اگر فیوز دستگاهی بسوزد و آن را عوض کنیم و دوباره بسوزد در داخل دستگاه اتصال کوتاه وجود دارد (دیودهای مدار تست شوند)

در تلویزیون های ترانزیستوری سیاه و سفید به جای استفاده از فیوزهای متعدد از مقاومت های رنگی کم اهم (زیر صد اهم) و در موبایل ها از مقاومت های SMDزیر 1 اهم به عنوان فیوز استفاده می شود که در نقشه با (F-R) مشخص شده اند.اگر این مقاومت ها پی در پی بسوزند نتیجه می شود که طبقه جلوی آنها اتصالی دارد.گاهی مقاومت های فیوزی از نوع گچی زیر 10 اهم بوده که بر اثر اتصالی مدار،لحیم بالای آن ها باز می شود و این مقاومت ها در نقشه با علامت زیر مشخص می شوند و شکل ظاهری آنها مانند شکل زیر است.

فیوز گچی

نکته : اگر فیوز سوخته باشد و شیشه اش سفید باشد احتمالا علت، افزایش ناگهانی برق بوده است و اگر فیوز سوخته باشد و شیشه اش سیاه و دود زده باشد علت آن وجود اتصالی داخل دستگاه می باشد.فیوز را در نقشه با Fیا Sو یا VLمشخص می کنند.فیوز را بر حسب آمپر انتخاب می کنند که روی آن نوشته شده است.

فیوز

نکته : اگر فیوزی سوخته باشد و فیوز در دسترس نباشد،می توان یک رشته سیم نازک به دو سر آن لحیم نمود.

فیوز حرارتی :

این فیوز بر اثر گرما قطع می شود و فلزی می باشد

فیوز حرارتی

مقادیر فیوز در دستگاه ها :

1-فیوز تلویزیون لامپی 1.5 آمپر

2-فیوز تلویزیون ترانزیستوری 0.5 آمپر و 3 آمپر است

3-فیوز رادیو ضبط ها 0.5 آمپر است

4-فیوز رادیو پخش اتومبیل 3 آمپر است

5-فیوز آمپلی فایر مساجد 5 آمپر است

6-فیوز اهمتر 0.5 آمپر است

فیوز کند سوز :

فیوز کند سوز فیوزی است که دیر می سوزد و در نقشه با Tمشخص می شود،مانند فیوز به کار رفته در تلویزیون های رنگی

فیوز معمولی :

در نقشه با M مشخص می شود.

فیوز تند سوز :

فیوز تند سوز فیوزی است که زود می سوزد و در نقشه با F مشخص می شود

باس داکت Bus Duct

با توجه به توان تولیدی بالای ژنراتور در یک نیروگاه از آنجایی که امکان بالا بردن ولتاژ ترمینال ژنراتور از یک حد معین به دلیل مسائل عایقی داخل ژنراتور وجود ندارد، بنابراین جریان بسیار زیادی در حد فاصل ژنراتور و ترانسفورماتور اصلی وجود خواهد داشت، که انتقال این جریان می تواند با مشکلات و مسائل زیادی همراه باشد. بدیهی است که ساده‌ترین روش اتصال، استفاده از کابل است که به دلیل محدودیت جریانی کابل از نقطه نظر افزایش درجه حرارت، مسائل اقتصادی و … استفاده از این روش نیز به راحتی مقدور نیست. از این رو در نیروگاه ها از باس‌داکت استفاده می‌شود.

مقدمه :

برای ژنراتورهای بزرگ از سه هادی بدون عایق (برای هر فاز یک هادی) از جنس مس یا آلومینیوم استفاده می گردد که در داخل پوسته یا غلافی فلزی قرار دارند و توسط مقره های اتکایی در فواصل معین از غلاف عایق می شوند و غلاف مزبور نیز به طریقه مناسبی زمین می شود. به این مجموعه اصطلاحاً باس داکت گفته می شود و بدین ترتیب با استفاده از باس داکت امکانات لازم جهت اتصال ژنراتور به ترانسفورماتور اصلی و ترانسفورماتور تغذیه داخلی نیروگاه فراهم می گردد.


شکل 1- نمونه ای از باس داکت
شرح و توصیف :

شرایط و محدودیت های طراحی سیستم باس داکت که در طراحی مناسب باس داکت باید مورد توجه قرار گیرد :
- جانمایی باس ‌داکت و محدودیتهای مربوطه
- اتصال باس‌داکت با سایر سیستم ها و تجهیزات
- شرایط محیطی
- مسائل حرارتی باس‌داکت در جریان نامی
- مسائل مربوط به نیروهای الکترودینامیکی و نوسانی حاصل از اتصال کوتاه
- مسائل مربوط به میدان الکتریکی در باس ‌داکت
- جنس هادی و پوسته و ابعاد باس داکت
- فاصله عایقی مجاز بین باس و داکت
- مسائل اقتصادی
- آزمایشهای باس داکت
- امکانات ساخت داخلی باس ‌داکت
- کدها و استانداردها

انواع باس داکت :
با توجه به سیر تاریخی طراحی باس داکت می توان سه نوع باس داکت به صورت زیر را نام برد:

الف- باس ‌داکت با پوسته فلزی مشترک با فازهای جدا نشده
ب- باس ‌داکت با پوسته فلزی مشترک و فازهای مجزا
ج- باس ‌داکت با فازها و پوسته های مجزا (IPB)


باس‌داکت با فاز و پوسته های مجزا
به علت وجود اثر پوستی در جریان متناوب لازم است که هادی های فازها به صورت پروفیل توخالی ساخته شود و چون هادی با مقطع تاج دایره ای دارای اثر پوستی حداقل است، معمولاً از هادی لوله‌ای استفاده می‌شود. ضمناً در این صورت مقاومت جریان متناوب به دلیل کاهش اثر پوستی کم شده و بنابراین تلفات نیز کاهش می یابد.
در ساخت باس‌داکت می توان از هادی هایی مانند مس و آلومینیوم استفاده نمود، به دلیل مسائل اقتصادی و امکانات ساخت شامل ارزانتر بودن قیمت آلومینیوم نسبت به مس معمولاً از آلومینیوم 5/99% استفاده می شود. عموماً مقطع پوسته باس‌داکت نیز به صورت دایره ای و از جنس آلومینیوم انتخاب می شود بنابراین هادی به صورت متحدالمرکز در داخل پوسته ای که تقریباً سطح مقطعی مساوی هادی دارد قرار گرفته و توسط مقره های اتکایی از پوسته عایق می گردد.
باس داکت با فازها و پوسته های مجزا به دو نوع پوسته پیوسته و غیر پیوسته تقسیم می شود از آنجائیکه در حال حاضر از نوع پوسته پیوسته در نیروگاه ها استفاده می شود اساس طراحی ما بر همین منوال می باشد. در این نوع باکس داکت، پوسته های هر سه فاز در طول مسیر از نظر الکتریکی به هم وصل شده و همچنین در هر دو انتها با یکدیگر اتصال الکتریکی دارند.
میدان مغناطیسی ناشی از عبور جریان هادی، ایجاد جریان متعادلی در پوسته های هر سه فاز می کند. در این روش جریان پوسته در حدود 95 درصد جریان هادی بوده و با آن در حدود 180 درجه اختلاف فاز دارد. این دو جریان دارای دو میدان خلاف جهت هم می باشند، تاثیر این دو میدان سبب کاهش فوق العاده میدان در خارج پوسته شده و سبب می شود نیروی بین هادی ها خصوصاً در هنگام اتصال کوتاه تقریباً از بین برود.


استفاده از درب‌های فاضلاب به عنوان شارژر بیسیم در نیویورک

استفاده از درب های فاضلاب به عنوان شارژر بیسیم در نیویورک

شرکت Hevo Power قصد دارد تا با ترکیب شارژرهای بیسیم با درهای فاضلاب که البته در همه‌ی شهر وجود دارند، این فناوری را به تمام خیابان‌های شهر گسترش دهد.
مدیرعامل Hevo Power آقای Jeremy McCool در خصوص این ایده می‌گوید:
من در حال قدم زدن در خیابان بودم و به روش‌های انتقال انرژی بیسیم فکر می‌کردم، تا اینکه ناگهان چشمم به در فاضلابی افتاد که درست جلوی من قرار داشت. همان لحظه بود که فهمیدم این بلیت برنده است! در آن جا هیچ سیم و لوله در کار نیست، کاملا هم بی خطر است، ضمنا هر چیزی را می‌توان در زیر آن قرار داد.
نتیجه‌ی این ایده، سامانه‌ای است که Hevo می‌خواهد تا سال 2014 در بخشی از شهر نیویورک ایجاد کند. این سامانه به جای استفاده از روش القایی معمول که در شارژ تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود، از روش تشدید (Resonance) برای شارژ کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کند، سیستمی که خودروی برقی نیسان نیز از آن استفاده می‌کند.

روش القایی از دو سیم پیچ در فرستنده و گیرنده استفاده می‌کند که با استفاده از میدان مغناطیسی به سادگی انرژی را بین خود تبادل می‌کنند. در روش تشدید این دو سیم پیچ به خازن‌هایی متصل اند که قادرند در فرکانس معینی تشدید کنند، مزیت این روش در انرژی بسیار کمتری است که به هرز می‌رود، اینکه انتقال انرژی بسیار سریع تر است.
سامانه‌ی Hevo از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، فرستنده انرژی که می‌تواند در زیر خیابان قرار بگیرد، گیرنده که در زیر وسیله‌ی نقلیه قرار می‌گیرد و به باتری متصل است و یک اپ گوشی‌های هوشمند که با راننده امکان اتصال خودروی خود به منبع انرژی را می‌دهد.
در حال حاضر سیستم Hevo قادر است، برق 220 ولتی را با توان 10 کیلووات منتقل کند. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت سامانه‌ی آن‌ها می‌تواند توان‌های بالاتری را نیز منتقل کند اما فعلا تمرکز این شرکت روی دستگاه‌های کوچک تری است که بیشتر برای مسافرت‌های درون شهری مناسب اند. هر چند این شرکت هم اکنون نیز در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگ‌تر، برای خودروهای بزرگ‌تر است.
شرکت Hevo Power قصد دارد تا با ترکیب شارژرهای بیسیم با درهای فاضلاب که البته در همه‌ی شهر وجود دارند، این فناوری را به تمام خیابان‌های شهر گسترش دهد.
مدیرعامل Hevo Power آقای Jeremy McCool در خصوص این ایده می‌گوید:
من در حال قدم زدن در خیابان بودم و به روش‌های انتقال انرژی بیسیم فکر می‌کردم، تا اینکه ناگهان چشمم به در فاضلابی افتاد که درست جلوی من قرار داشت. همان لحظه بود که فهمیدم این بلیت برنده است! در آن جا هیچ سیم و لوله در کار نیست، کاملا هم بی خطر است، ضمنا هر چیزی را می‌توان در زیر آن قرار داد.
نتیجه‌ی این ایده، سامانه‌ای است که Hevo می‌خواهد تا سال 2014 در بخشی از شهر نیویورک ایجاد کند. این سامانه به جای استفاده از روش القایی معمول که در شارژ تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود، از روش تشدید (Resonance) برای شارژ کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کند، سیستمی که خودروی برقی نیسان نیز از آن استفاده می‌کند.
روش القایی از دو سیم پیچ در فرستنده و گیرنده استفاده می‌کند که با استفاده از میدان مغناطیسی به سادگی انرژی را بین خود تبادل می‌کنند. در روش تشدید این دو سیم پیچ به خازن‌هایی متصل اند که قادرند در فرکانس معینی تشدید کنند، مزیت این روش در انرژی بسیار کمتری است که به هرز می‌رود، اینکه انتقال انرژی بسیار سریع تر است.
سامانه‌ی Hevo از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، فرستنده انرژی که می‌تواند در زیر خیابان قرار بگیرد، گیرنده که در زیر وسیله‌ی نقلیه قرار می‌گیرد و به باتری متصل است و یک اپ گوشی‌های هوشمند که با راننده امکان اتصال خودروی خود به منبع انرژی را می‌دهد.

در حال حاضر سیستم Hevo قادر است، برق 220 ولتی را با توان 10 کیلووات منتقل کند. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت سامانه‌ی آن‌ها می‌تواند توان‌های بالاتری را نیز منتقل کند اما فعلا تمرکز این شرکت روی دستگاه‌های کوچک تری است که بیشتر برای مسافرت‌های درون شهری مناسب اند. هر چند این شرکت هم اکنون نیز در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگ‌تر، برای خودروهای بزرگ‌تر است.



شرکت Hevo Power قصد دارد تا با ترکیب شارژرهای بیسیم با درهای فاضلاب که البته در همه‌ی شهر وجود دارند، این فناوری را به تمام خیابان‌های شهر گسترش دهد.
مدیرعامل Hevo Power آقای Jeremy McCool در خصوص این ایده می‌گوید:
من در حال قدم زدن در خیابان بودم و به روش‌های انتقال انرژی بیسیم فکر می‌کردم، تا اینکه ناگهان چشمم به در فاضلابی افتاد که درست جلوی من قرار داشت. همان لحظه بود که فهمیدم این بلیت برنده است! در آن جا هیچ سیم و لوله در کار نیست، کاملا هم بی خطر است، ضمنا هر چیزی را می‌توان در زیر آن قرار داد.
نتیجه‌ی این ایده، سامانه‌ای است که Hevo می‌خواهد تا سال 2014 در بخشی از شهر نیویورک ایجاد کند. این سامانه به جای استفاده از روش القایی معمول که در شارژ تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود، از روش تشدید (Resonance) برای شارژ کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کند، سیستمی که خودروی برقی نیسان نیز از آن استفاده می‌کند.
روش القایی از دو سیم پیچ در فرستنده و گیرنده استفاده می‌کند که با استفاده از میدان مغناطیسی به سادگی انرژی را بین خود تبادل می‌کنند. در روش تشدید این دو سیم پیچ به خازن‌هایی متصل اند که قادرند در فرکانس معینی تشدید کنند، مزیت این روش در انرژی بسیار کمتری است که به هرز می‌رود، اینکه انتقال انرژی بسیار سریع تر است.
سامانه‌ی Hevo از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، فرستنده انرژی که می‌تواند در زیر خیابان قرار بگیرد، گیرنده که در زیر وسیله‌ی نقلیه قرار می‌گیرد و به باتری متصل است و یک اپ گوشی‌های هوشمند که با راننده امکان اتصال خودروی خود به منبع انرژی را می‌دهد.
در حال حاضر سیستم Hevo قادر است، برق 220 ولتی را با توان 10 کیلووات منتقل کند. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت سامانه‌ی آن‌ها می‌تواند توان‌های بالاتری را نیز منتقل کند اما فعلا تمرکز این شرکت روی دستگاه‌های کوچک تری است که بیشتر برای مسافرت‌های درون شهری مناسب اند. هر چند این شرکت هم اکنون نیز در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای استفاده از این فناوری در مقیاس بزرگ‌تر، برای خودروهای بزرگ‌تر است.

کلیدهای حفاظت موتور یا کلید حرارتی

موتورهای سه فاز القایی,به دلیل سادگی,دوام,قیمت ارزان و قابلیت اطمینان بالایشان به وفور در صنعت استفاده می شوند.

بسته به نوع کاربرد موتور,حفاظت و سوئیچینگ آنها باید با توجه به مشخصه گشتاور-سرعت و مشخصه ی اضافه بار-اتصال کوتاه موتور القایی انجام شود.

کلید های محافظ موتور باید به محض وقوع جریان های اتصالی,سه فاز را به طور همزمان قطع نماید.

کلید محافظ موتور (کلید حرارتی) یک نوع بخصوص از کلید خدکار با قطع کننده های جریان زیا و اضافه با می باشد و می تواند جریان راه اندازی موتور را تحمل کند بدون آنکه باعث قطع شدن کلید شود.کلید محافظ موتور معمولا برای دو جریان راه اندازی مختلف استفاده می شود.

کلید محافظ موتور برای راه اندازی سبک

  • که جریان راه اندازی را در صورتیکه از پنج برابر جریان نامی تجاوز نکند به مدت ۲۰s نگه می دارد.

کلید محافظ موتور برای راه اندازی سنگین

  • که جریان راه اندازی را در صورتیکه از ده برابر جریان نامی تجاوز نکند به مدت ۴s تحمل میکند.

بنابراین این کلید درشرایط مشکلتری از کلید خودکار معمولی با رله ی جریان زیاد کار میکند.در کلید حفاظت موتور برای حفاظت در مقابل اضافه بار از دو یا سه رله ی حرارتی قابل تنظیم و برای حفاظت در مقابل اتصال کوتاه و جریان زیاد از رله ی الکترو مغناطیسی با قطع سریع استفاده می شود.

در این کلید معمولا حفاظت در مقابل یک باز شدن نیز پیش بینی شده است بطوریکه به محض قطع یک فاز جریان فاز های دیگر زیر بار بالا می رود و این ازدیاد جریان باعث قطع سه قطبی کلید می شود.

در برخی دیگر از این کلیدها برای جلوگیری از اتصال بدنه و عدم تقارن جریان ها نیر تمهیداتی در نظر گرفته شده است.همچنینی میتوانید این کلید را با یک رله ی ولتاژ پایین مجهز نود تا در موقع افت ولتاژ شبکه ی برق عمل کند.افت ولتاژ باعث میشود تا موتور نتواند گشتاور لازم را تولید کند و در نتیجه زیر بار گرم شده که باعث صدمه دیدن موتور می شود.

نمونه رله اضافه ولتاز             Under Voltage

امروزه حفاظت کلید را بسته به ولتاژ کار الکتروموتور و حساسیت آن طراحی می کنند در صورتیکه قدرت اتصال کوتاه کلید برای برخی مصارف کافی نباشد از فیوز به منظور حفاظت از جریان اتصال کوتاه استفاده می شود.

در کلید های امروزی چندین عملکرد حفاظتی برای الکترو موتور طراحی شده است که بسته به نظر طراح یا خریدار و نوع بهره برداری تمام یا برخی از این عملکردها را برای حفاظت الکتروموتور فعال می کند.

مهمترین حاظت های موجود برای الکتروموتور عبارتند از:

  • حفاظت در برابر اضافه بار
  • حفاظت در برابر جریان اتصال کوتاه
  • حفاظت در برابر ایجاد توالی منفی و جلوگیری از تغییر جهت گردش روتور