انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

صرفه جویی در هزینه و بهبود عملکرد پنل خورشیدی

نصب پنل ها، پایان ماجرا نیست. آنها نیاز به نگهداری و نظارت بر پنل های خورشیدی دارند تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشند. تغییرات کوچک در اطراف خانه نیز می تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد. اگر مایلید بیشتر بدانید، ما 7 نکته و ترفند را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند به پنل های خورشیدی کمک کند پول بیشتری صرفه‌جویی کنند و عملکرد را نیز بهبود بخشند.

  1. پنل های خورشیدی خود را تمیز کنید

بله درست است. حتی پنل های خورشیدی باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند تا بتوانند با حداکثر کارایی به کار خود ادامه دهند. با گذشت زمان، گرد و غبار، خاک و انواع زباله ها پنل ها را می پوشانند که به آرامی عملکرد را کاهش می دهد. در واقع کثیفی می تواند تا 7 درصد از اتلاف انرژی را تشکیل دهد. البته نیازی نیست که همیشه اقدام به تمیز کردن پنل های خورشیدی کرد؛ اما این کار باید 1 تا 2 بار در سال انجام شود. خبر خوب اینکه به تجهیزات تمیز کردن خاصی نیاز نیست و برای این کار آب و یک پارچه میکروفیبر (microfiber) کافی است.


  


 

 

  1. یک باتری برای ذخیره انرژی بخرید

سیستم‌های باتری راهی عالی برای ذخیره انرژی برق تولید شده اضافی توسط پنل های خورشیدی هستند و در زمان هایی که پرتو خورشید تابیده نمی شود (مثل زمان های عصر و شب)  دیگر نگران تغییر منبع و سوییچ به شبکه اصلی توزیع برق، در زمان غروب خورشید نبود. همچنین در آن روزهای بارانی نیز ذخیره انرژی در دسترس خواهد بود. البته باید اشاره هم داشت که باتری های خورشیدی به هیچ وجه ارزان نیستند.

 

 

  1. زمانی که خورشید می تابد از این مزیت استفاده کنید

وقتی خورشید طلوع می کند، منبع انرژی رایگان فوری و ثابتی در دسترس خواهد بود. بنابراین باید تا زمانی که می توان از آن بهره برد؛ مثل شستشوی هفتگی، شارژ وسایل الکترونیکی و دوش روزانه و … . در اینصورت با تغییر عادات مصرف انرژی از شب به روز، کمتر به شبکه توزیع برق، وابستگی وجود دارد و در نتیجه در قبوض خود صرفه جویی می شود.

 

 

  1. از یک دستگاه در یک زمان استفاده کنید

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد اینست که با وجود مدنظر داشتن استفاده حداکثری از پنل های خورشیدی، اما باید به میزان انرژی که در یک زمان مصرف توجه کرد؛ چرا که اگر چندین وسیله را بطور همزمان در حال کار متصل باشد، آنها بطور همزمان ممکن است به انرژی بیشتری بیش از توان تولیدی پنل های خورشیدی نیاز داشته باشند که ممکن است به ساختار برق خورشیدی آسیب رسد و یا اینکه ناچارا به استفاده از شبکه توزیع برق روی آورد. برای جلوگیری از این کار، هر بار که یک دستگاه اجرا می شود و می بایست صبر کرد تا هر کدام چرخه خود را به پایان برسانند و سپس دستگاه بعدی روشن شود.

 

 

  1. میزان انرژی برق مصرفی را به کمک برنامه رصد و بررسی کنید

انواع برنامه ها برای نظارت بر مصرف انرژی در دسترس هستند. با انجام این کار، می‌توان مصرف انرژی را مدیریت، پیک های پر مصرف را شناسایی و برنامه ریزی برای مصرف هوشمندانه انجام داد. البته برنامه هایی نیز وجود دارند که مستقیماً به پنل های خورشیدی متصل می شوند و اطلاعات بیشتری در اختیار می گذارند.

 

 

  1. لوازم خود را ارتقا دهید

اگر وسایل برق مورد استفاده عمر زیادی دارند و قدیمی هستند، احتمالاً انرژی بسیار بیشتری از آنچه لازم است، برای تامین برق آنها نیاز خواهد بود. لوازم برقی مدرن بسیار کارآمدتر هستند. بعلاوه، طرح های مدرن می توانند با تنظیمات اکو نیز همراه باشند، بنابراین می توانید واقعاً مصرف را کاهش دهید. با ارتقای لوازم خانگی ، دیگر بر پنل های خورشیدی فشار مضاعف اعمال نخواهد شد و میزان برق مورد نیاز و به طبع آن، میزان ظرفیت تولیدی برق خورشیدی هم کاهش می یابد. همچنین بهتر است تا در سیستم روشنایی بهینه سازی انجام داد؛ مثلا هر لامپ رشته ای را به برخی از بهترین لامپ های هوشمند ارتقا داد.

  1. جلوگیری از پدیده سایه

اگر سایه روی بخشی از پنل های خورشیدی ایجاد شود، باید بررسی شود که از کجا می آید. اگر از اینورتر رشته ای (string inverter) استفاده می شود، سایه می تواند بر خروجی پنل خورشیدی تأثیر بگذارد و حتی کل سیستم را مختل کند؛ بنابراین باید هرچه زودتر مسئله سایه و عامل آن را رفع و برطرف کرد. اگر درختان را حرص کرد و اگر چیزی غیر قابل جابجایی باشد که نور را مسدود می کند، مانند یک ساختمان، می توان از یک میکرواینورتر یا یک بهینه ساز برق DC برای بهینه سازی انرژی خروجی از پنل های بدون سایه استفاده کرد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد