انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

مصر بزرگترین مزرعه (نیروگاه) بادی خاورمیانه

کنسرسیومی از سرمایه گذاران به ریاست شرکت تولید برق عربستان سعودی توافقنامه ای را با دولت مصر برای توسعه پروژه مزرعه بادی 1.1 گیگاواتی که در سواحل کانال سوئز قرار دارد، امضا کرده اند. قرار است یک مجتمع 1.5 میلیارد دلاری تا پایان سال 2026 با مشارکت شرکت مهندسی و ساخت و ساز مصری حسن علام هولدینگ به بهره برداری برسد. بزرگترین مزرعه بادی خاورمیانه قرار است برق پاک را برای 1.1 میلیون خانوار تامین کند و 2.4 میلیون تن دی اکسید کربن را ذخیره کند که با انتشار سالانه بیش از یک میلیون خودرو قابل مقایسه است. این مجموعه سومین پروژه انرژی تجدیدپذیر برق در مصر خواهد بود. این شرکت قبلاً دو مزرعه خورشیدی 320 مگاواتی را راه اندازی کرده بود که برای مصرف کنندگان در استان اسوان در جنوب مصر تامین می شد.

این کشور قصد دارد تا سال 2035 42 درصد از برق خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کند. بر اساس برآوردهای انجام شده، توربین های بادی، پنل های خورشیدی و نیروگاه های برق آبی 11 درصد از تولید را در سال 2021 تشکیل می دهند. ; سهم گاز در ترکیب تولید 76 درصد و سایر منابع فسیلی 13 درصد بود. گاز عمدتاً به دلیل منابع مطلوب آن است زیرا مصر 17 درصد از ذخایر گاز اثبات شده آفریقا و 25 درصد از تولید گاز منطقه ای را در اختیار دارد. این کشور پس از الجزایر (به ترتیب 18 و 35 درصد) در رتبه دوم قرار دارد.

مصر دومین (پس از آفریقای جنوبی) تولید کننده انرژی بادی و خورشیدی در آفریقا است: ظرفیت نصب شده توربین های بادی آن در سال 2021 به 1640 مگاوات (22 درصد کل منطقه) و پانل های فتوولتائیک – 1675 مگاوات (15 درصد) رسید. بر اساس داده های ایرنا. در همین حال، نیروگاه های برق با ظرفیت 2832 مگاوات در سال 2021 (در مقابل 4071 مگاوات برای اتیوپی پیشرو) منبع کلیدی تجدیدپذیر در مصر باقی می مانند. به لطف این، مصر از نظر انتشار CO2 خاص از میانگین جهانی فراتر رفته است (2.5 تن سرانه در مقابل 4.5 تن در کل جهان، طبق گزارش بانک جهانی).



  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد