انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

دما و حرارت بالا برای پنل های خورشیدی

اغلب فرض بر این است که هر چه بیشتر صفحات خورشیدی در معرض خورشید و گرما قرار گیرند، تولید انرژی بیشتری را به همراه خواهد داشت. اما آیا دمای بالا برای پنل های خورشیدی خوب است؟ جواب کوتاه، نه است.

سیستم های خورشیدی فوتوولتاییک با افزایش دما کارایی خود را از دست می دهند و در آب و هوای گرم تر در سطح بهینه خود عمل نمی کنند. کارایی یک سیستم خورشیدی فوتولتاییک بر اساس میزان نور خورشید تنظیم می شود و نه بر اساس دما. اساساً، گرما می تواند تولید برق یک پنل خورشیدی را به خطر بیندازد. پنل های خورشیدی می توانند دماهای بالا را تحمل کنند. سازندگان خورشیدی پنل هایی را برای مقاومت در برابر دمای 85 درجه سانتیگراد طراحی و می سازند. در حالی که آنها به گونه ای ساخته شده اند که بتوانند در این دما به کار خود ادامه دهند، اما نه به طور کارآمد عمل می کنند و نه انرژی مورد انتظار را تولید می کنند. اساساً پنل های خورشیدی در دماهای بالا برق کمتری تولید می کنند. آنها در تبدیل نور خورشید به الکتریسیته در هنگام گرما عملکرد ضعیفی دارند. در بدترین حالت، قرار گرفتن طولانی مدت در چنین آب و هوایی ممکن است به پنل های خورشیدی شما آسیب برساند.


  


چگونه گرما بر کارایی پنل های خورشیدی تأثیر می گذارد

پنل های خورشیدی از سلول های خورشیدی مجزا تشکیل شده اند که می توانند نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل کنند. سلول های خورشیدی معمولاً از سیلیکون (ماده ای که در ماسه یافت می شود) ساخته شده اند. هنگامی که نور خورشید به سلول خورشیدی سیلیکونی برخورد می کند، باعث می شود الکترون های موجود در سیلیکون به اطراف حرکت کنند. اما در دماهای بالاتر، هر چه خورشیدی فوتوولتاییک گرمتر شود، حرکت الکترون ها افزایش می یابد. بنابراین، بازده پنل و همچنین ولتاژ کاهش می یابد. دماهای بالا مقاومت الکتریکی مدارها را افزایش می دهد که بار خورشیدی فوتوولتاییک را به الکتریسیته AC تبدیل می کند. استفاده از یک پنل خورشیدی مدرن ممکن است ایده خوبی باشد زیرا آنها کمتر از گرمای شدید رنج می برند. با این حال، این پنل های هیبریدی مدرن هنوز هم می توانند حدود 10٪ از کارایی خود را در حداکثر گرما از دست بدهند.

 

چگونه تحمل پنل خورشیدی خود را در برابر گرما تعیین کنیم؟

برگه اطلاعات سازنده، تحمل سیستم خورشیدی فوتوولتاییک شما را در برابر دماهای بالا مشخص می کند. در این برگه، می توانید ضریب دما (Pmax) را پیدا کنید که توضیح می دهد وقتی دما 1 درجه سانتی گراد به بالای 25 درجه سانتی گراد افزایش می یابد، چه مقدار قدرت از دست می دهد.

چگونه اثرات گرما را کاهش دهیم

همانطور که می خواهید پنل های خود را در بهترین حالت خود نگه دارید، دمای بالا خارج از کنترل شما است. راه هایی وجود دارد که می توانید اثرات مضر افزایش دما را به حداقل برسانید. به نمونه های زیر دقت کنید:

  1. روش های صحیح نصب را اجرا کنید

با پیروی از شیوه های نصب خوب می توانید اثرات گرما را بر روی سیستم خورشیدی فوتوولتاییک خود به حداقل برسانید. برای میکرو اینورترهای سطح پنل، ایجاد فضای کافی در زیر پنل ها باعث جریان هوای بسیار بهتری می شود. در زیر این پنل ها میکروکامپیوترهایی با مدارهای حساس قرار دارند که در برابر دماهای بالا بسیار حساس هستند. اگر در آب و هوای گرم تر زندگی می کنید، می توانید از تنظیمات اینورتر رشته ای سنتی استفاده کنید. می توانید ترکیب کننده ها و اینورترها را در مناطق سایه دار قرار دهید تا پارگی و فرسودگی ناشی از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید و گرمای شدید را کاهش دهید.

  1. پنل های خود را زاویه دهید

برای اینکه پنل های خود را برای مدت طولانی در بهترین حالت خود نگه دارید، باید اقداماتی را برای محافظت از آنها در طول موج گرما انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که پنل های شما برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرند. اگر می توانید، پنل های خود را زاویه دهید تا آنها را محکم کنید و در گرم ترین قسمت روز از نور مستقیم خورشید برخوردار شوید.

  1. بهترین پنل های خورشیدی را انتخاب کنید

انتخاب یک برند و پنل های معتبر یکی از عوامل مهم در نظر گرفتن یک سیستم خورشیدی فوتوولتاییک است. باید نوع پنل مناسبی را انتخاب کنید که بتواند به طور مداوم در آب و هوای محلی کار کند. لازم است پنل های مناسب را انتخاب کنید؛ زیرا گرمایی که سیستم خورشیدی فوتوولتاییک شما ساخته شده به ضریب دمای پنل بستگی دارد. پنل های خورشیدی رتبه بندی های مختلف بازدهی را ارائه می کنند که نحوه عملکرد آنها در آب و هوای چالش برانگیز را مشخص می کند.

  1. با یک تامین کننده خورشیدی معتبر هماهنگ کنید

صاحبان خانه که به فکر استفاده از انرژی خورشیدی هستند، باید برای پیدا کردن یک تیم خورشیدی قابل اعتماد و با کیفیت وقت بگذارند. یک تیم با کیفیت خدمات متنوعی مانند ارائه قیمت های منصفانه و پشتیبانی عالی از مشتری ارائه می دهد. آنها باید بتوانند به هر یک از سؤالات و نگرانی های مرتبط با خورشید پاسخ دهند. هنگام هماهنگی با یک تیم خورشیدی، درخواست توصیه ها و انجام تحقیقات پیشینه خود بسیار مهم است. در نهایت می توانید با جستجوی یک تامین کننده خورشیدی قابل اعتماد و موثر سرمایه گذاری خوبی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد