انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی وزارت نیرو سال 93

 تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی وزارت نیرو سال 93 در ادامه مطلب
 

مرحله نهایی و معاینات پزشکی:

کاربری : abbas ارسال : ۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ارسال : ۱۹:۴۶ کد دیدگاه : ۶۳۳۳۵۶

سلام
بلاخره انتظار تموم شد
شروع به کار ما رو هم گفتن اول بهمن ولی چون پنجشنبه هستش و تعطیل میوفته واسه شنبه
اینم لیست تمام کارهایی که تو این چندروز انجام دادیم البته هزینه هاش نرخ ازاده
آزمایش عدم اعتیاد که یک روز طول کشید (۲۷۰۰۰ت)
سوء پیشینه که سه روز طول کشید (۱۵۰۰۰ت)
ازمایش خون که باید واسه طب کار لازم بود که اینم یک روز طول کشید(۲۶۰۰۰ت)
و هزینه های طب کار که جمعا شد ۹۱۰۰۰ت البته استان ما یه کلینیک داشت مخصوص طب کار بود و پول تمام تستای بینایی و شنوایی و …. رو یکجا دادیم.
تعهد محضری ۱۰ساله که اینم اگه ضامنتون آماده باشه ۲ساعته تمومه (اینم ۶۰۰۰۰ت ناقابل)
اینم تمام مراحل کارهای بدو استخدام که سرجمع یه هفته نشد کاراش،که اگه از اول به این سرعت کارامون پیش میرفت فک کنم دو سه ماهه رفته بودیم سر کار ولی بازم خدا رو شکر که بلاخره داریم مشغول میشیم

مرحله گزینش:

> کاربری : من ارسال : ۹۴/۱۱/۲۹ ساعت ارسال : ۱۶:۴۸ کد دیدگاه : ۶۸۶۰۴۳

تجربه من از مصاحبه !

مصاحبه استخدامی یکی از چالش برانگیزترین لحظه های زندگی هر انسانی است. من قبل از استخدام از اینترنت سوالات مختلف استخدام را مطالعه کرده بودم. از طرف دیگر استرس قبل از مصاحبه را هم به آن اضافه کنید. من در اینجا چند نکته در مورد مصاحبه بهتون میگم که من باهاش مواجه بودم. البته این مطالب مربوط به استخدام دولتیه.

اولین نکته مهمی که باید همیشه در ذهنتون باشه و خیلی بهتون کمک می کنه اینه که مصاحبه کننده نشسته و وقت گذاشته که شما را استخدام کنه. یعنی از خداشه تا حدودی بتونید جواب سوالاتشو بدید تا راحت بشه و دنبال نفرات دیگه ای نره. از طرف دیگه هرچقد استرس داشته باشید و خودتون را ضعیف نشان بدید مصاحبه از دستتون در میره. سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید. چون لیاقت شما خیلی بیشتر از یک مصاحبه است.

نکته بعدی لباستون هست. لباس رسمی بپوشید . اودکلن نزنید. موهاتون در حد متعارف دولتی باشه. ته ریش داشته باشید.

یک کتاب یا جزوه ای تهیه کنید که در مورد احکام شرعی است. راحت پیدا میشه. و یه بار بخو.انید. بعد سوالات استخدام در اینترنت را جستجو کرده و دوباره به کتاب و جوابش مراجعه کنید. یه کتابی دارن سربازها در مورد نماز اینا اونو بخونید.خلاصه و مفیده.تقویم و تعطیلاتش را هم بلد باشید.

زمان اذان را هم بلد باشید.قضیه ولی فقیه را بخوانید. مرجه تقلیدی برای خودتان انتخاب کنید.ترجیحا مقام معظم رهبری با دلیل و منطق.غسل های واجب و نماز های واجب را بدانید. ارکان نماز را بدانید. تیمم را بدانید. فرق اذان و اقامه. البته باید صفحه «رای» شناسنامتون هم حداکثری باشه.بریم سراغ سوالاتی که از من و دوستانم پرسیدن.

فایده های نماز؟

مقدمات نماز؟

چرا نمازت قضا میره؟ چونکه بعضی وقتا کلاسهای فوق برنامه برامون میزاشتن.چندبار هم متاسفانه خواب موندم.

حمد و سوره و تشهد و سلام و ذکر؟ آقا یه چیزی اینجا بگم که خودتونو لو نمیدین نماز خون هستین یا نه. تلفظ جملات نماز را از اینترنت دربیارید. مثلا اشهد ان لا… نباید بگید. «نون» باید حذف بشه.

معیارانتخاب دوستان؟ از اینترنت احادیث مربوطه را بخوانید. مشخصات چهارتا از دوستان درست و حسابیتون را بدانید.

جمله تکراری جوشن کبیر ؟

تو تسبیح چی میگیم؟

نماز آیات چطوریه؟ نماز فطر؟

واجب کفایی و واجب عینی؟

کربلا و عاشورا؟

اخبار روز؟ منبع خبریت؟ بگید اخبار بیست و یک و یکی از روزنامه ها.ماهواره هم که ندارید چون باعث دسترسی به شبکه های بد میشه.

ایاک نعبد اشاره به چیه؟ در مورده توحیده و معنی اش…

نماز جماعت چند بار میری؟مثلا هفته ای دو بار

نماز جمعه دو هفته یبار باید برین. چطوریه؟دو خطبه و دو رکعته. دوتا قنوت داره .و …

فتوا چیه؟ حکم حکومتی چیه؟

حرام و مستحب و مکروه اینا چیه؟

شک در نماز دو یا سه رکعتی چه حکمی داره؟

ارکان نماز؟

اشتباه سهوی در رکوع چه حکمی داره؟

امام ششم و هفتم؟

بسیجی بودنت؟

آخرین راهپیماییت؟

اسم چند تا وزیر؟

از خونوادت بگو؟فرهنگی و اقتصادی و تحصیلات؟

فعالیت های فرهنگیت؟تو دانشکاه؟

مراسم مذهبی میری؟

شغل های سابق؟

سیگار و قلیون؟

کدوم مسجد میری؟ امام جمهتون؟ پاشو نماز بخون.

نه زیاد حرف بزنید که سوتی بدید نه کم که سوالای بیشتری بپرسه.

هفتاد درصد سوالارو جواب بدید قبولید. البته بعضی ها بهم توصیه میکردن دروغ مصلحتی حتما بگم.

> نقل قول : مونادر : ۹۴/۰۹/۰۶ ۱۴:۲۷:۱۲

سلام سوالات از معرفی خودتون و خانوادتون شرو میشه.
بعد اگر خانم هستید سوالاتی در مورد اینکه نحوه حجابتون چطوره، ارایش میکنید؟چقدر؟دوستاتون چطوره حجابشون؟ موهات تاحالا بیرون اومده؟ اگ بیاد چیکار میکنی؟  گزاش دادن موهات میاد بیرون  کلا یه رب بیس دقیقه ای راجب این چیزا میپرسه
بعد ادامه روند سوالات مثل بقیه دوستان چه نمازهایی خوندی؟ ایا مسافرت زیارتی خارجی داشتی؟
اخبار اخیر کشور، ایه نمیدونم چی چی تو نماز غفیله که من به اسم نمیدونستم و خودشون گفتن ایه ای که در رکعت اول نماز غفیله هست.مراسم بعد از راهپیمایی، اخرین راهپیمایی ک رفتید.برای حمایت از ولایت فقیه چه کار میکنید.وظابف ولایت فقیه نسبت به مردم و مردم نسبت به ولی فقیه. دلیل مشروعیت ولایت فقیه، چرا سر نماز چادر میپوشیم. تفاوت حجاب در نماز و حجاب جلو نامحرم. اسامی ایمه تو کدوم خطبه نماز جمعست؟ کلا نمازها چطور خونده میشن.تفاوت نماز ابات و نماز صبح؛ نماز ایات چه موقع خونده میشه.همینا یادم مونده. من همرو جواب دادم ولی تو بحث حجاب و ارایش راضی کننده نبود. هر چی هم بیشتر پیش میرفت بیشتر گند میزدم

> کاربری : reza1001 ارسال : ۹۴/۰۸/۱۵ ساعت ارسال : ۱۰:۴۹ کد دیدگاه : ۵۴۱۰۸۹

سلام
من روز چهارشنبه مصاحبه عقیدتی برای شبکه توزیع بوشهر دادم
چیز خاصی نپرسیدن.
مصاحبه کنندهه اولش گفت خودتو و خونوادتو کامل معرفی کن.
گزینش یعنی چی?
کسی که قراره ما برای شرکت بگیریم، باید چه اعتقاداتی داشته باشه?
اصول دین رو بگو.
کسی که قراره استخدام بشه باید چه طرز فکر سیاسی داشته باشه?
نماز جماعت میخونی? نماز جمعه میری? راهپیمایی چطور? آخرین باری که رفتی کی بوده?
عضو بسیج هستی?
( اگه عضو بسیج هستین، حتما براشون نامه از بسیج ببرید وگرنه قبول نمیکنن.)
دیگه تموم شد.
راستی یک روز فقط وقت خوندن داشتم. که اصلا نخوندم
چون دنبال آزمایش و سو پیشینه و … بودم
راستی ازم پرسیدن که درمورد شورای نگهبان چه میدونم
و اینکه
اگر در رکعت سوم نماز جماعت رسیدم، چطوری باید اقتدا کنم

دیگه تموم شد

> کاربری : علی۱۲۳۴ ارسال : ۹۴/۰۸/۱۵ ساعت ارسال : ۱۰:۴۹ کد دیدگاه : ۵۴۰۹۹۱

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان گلم
من هم مثل بقیه دوستان برا مصاحبه عقیدتی دیروز ۱۳ آبان ۹۴ دعوت شده بودم.
برای من هم سوالات مشابه آنچه که دوستان در این سایت قرار داده اند بود. اما یه چند تایی سوال متفاوت. که وظیفه خودم میدونم اینجا اون سوالات را بیان کنم.
۱- وظیفه ما در قبال ولی امر مسلمین
۲- نام امسال (رهبر معظم انقلاب امسال را به چه نامی نامگذاری کرده اند؟)
۳- اسامی شهدای هسته ای
۴- نام عملیات آزاد سازی خرمشهر
۵- روز آزادسازی خرمشهر در تقویم چه روزی است؟
البته در ابتدای مصاحبه بعد از معرفی خانواده ام، قرآن کریم را در مقابلم قرار داد و گفت از هر کجای آن که خودم دوست دارم شروع به خواندن کنم. مصاحبه کننده من هم بسیار آدم دوست داشتنی ای بود و جو مصاحبه بسیار صمیمی بود.
موفق باشید دوستان

کاربری : مشتی.ابفارگلستا ارسال : ۹۴/۰۶/۱۱ ساعت ارسال : ۱۸:۲۰ کد دیدگاه : ۴۸۰۹۹۳

سلام دوستان ایران استخدامی
دیروز مصاحبه عقیدتی بنده هم تموم شد رفت پی کارش . ایشالا همه موفق باشن.
مشخصه که یه سری سوالات معینی پرسیده شده از دوستان. حتی برای بچه ها ی اهل سنت هم تقریبا همین سوال هارو پرسیدن. حالا منم سوالایی ک ازم پرسیدن رو میذارم تا بقیه ی دوستان استفاده کنند.
معرفی تمامی اعضای خانواده بصورت کامل
فرق فرض و واجب چیه؟
روزه میگیری؟چه روزهایی روزه گرفتن حرامه؟
نماز جمعه چطور خونده میشه؟ نظرتون درمورد رهبری چیه؟
وظایف مجمع تشخیص مصلحت چیه؟
چند نوع غسل داریم؟
غسل بلدی انجام بدی؟ چطوره؟
تیمم انجام دادی تاحالا؟
نمازاتو میخونی؟ نمازهای قضا رو هم میخونی؟ نماز مسافر چطوریه؟ مطالعه میکنی؟ چه زمینه ای؟فعالیت سیاسی چیا داری؟ عضو بسیج هستی؟ انتخابات و راهپیمایی چطور ؟شرکت میکنی؟ اخبار مهم روز ما و کشور چیه؟ جایی گار کردی تاحالا؟ چه نوع کاری؟ چند تا از دوستاتو بلافاصله نام ببر!!!! چه کاره هستن ؟
شده به خاطر سیگار کشیدن دوستاتو طرد بکنی؟ یه صفت خوب و یه صفت بد خودتو بگو! اوغات فراغتت با چی پر میکنی؟ویژگیهای کارنند نمونه چیه؟ بعدش میپرسه خودت این ویژگیهارو داری؟مصداق بیار براشون !
سوالا همینا هستن. البته مصاحبه گر ما که مدیر هسته گزینش اداره جهاد بود خیلی صمیمی نبو با بنده!!! این که بعضی از دوستان میان و میگن جو مصاحبه خیلی صمیمی بود برام عجیبه. متاسفانه جو مصاحبه من خیلی سنگین بود اقاهه به اصطلاح خودمون پا نمیداد !!! اقای درویشعلی تازیکه بودن مصاحبه گر استان گلستان…ولی بعد اتمام مصاحبه خیلی خودمانی نشست با من درمورد استان و کشاورزها و شغل فعلیم حرف زد.. تو دلم میگفتم خب مرد مومن مصاحبه رو هم همینجوری انجام میدادی که من الکی استرس نگیرم. والا :-[

>کاربری : shomal ارسال : ۹۴/۰۶/۱۰ ساعت ارسال : ۰۰:۱۸ کد دیدگاه : ۴۷۹۲۵۳

البته مصاحبه کننده ی گیلان آخرسر برخورد خوبی داشتن ولی در هنگام پرسش سوالات یکم جدی بودن و آدم استرس می گرفت. منم یه سوال رو اشتباه جواب دادم.
اینم سوالاتی که از من پرسیدن:
چی کار می کنی اوقات فراغت؟ – به چه زمینه هایی علاقه داری؟ – دوست و رفیق داری؟ – اهل مطالعه هستی؟ کتاب چی می خونی؟ – انتخابات شرکت می کنی؟ آخرین انتخابات؟ – آخرین راه پیمایی؟ – نماز جمعه و جماعت میری؟ آخرین نماز جمعه کی رفتی؟ – مشکل شرعی داشته باشی چیکار می کنی؟ – تقلید یعنی چی؟ – در چه چیزی باید تقلید کرد؟ – فروع دین چیه؟ – تولی و تبری یعنی چی؟ – چند تا مرجع تقلید زنده می تونی نام ببری؟ – دلیل لزوم ولایت فقیه – معنی امام؟ – منظور از امامت شیعه؟ – امامان شیعه رو نام ببر؟ – فرق نبوت با امامت؟ – غسل های واجب؟ انواع انجام غسل؟ – نماز های واجب؟ – چه موقع نماز آیات بر ما واجب می شه؟ نماز آیات رو چطور می خونن؟ تا حالا خوندی؟ کی؟ – حمد و سوره رو بخون – رکعت سوم در حالت قیام چی می خونی؟ – تسبیحات حضرت فاطمه ی زهرا میدونی چیه؟ – نماز جمعه چند رکعته؟ چند تا قنوت داره؟ – قرآن خوندن بلدی؟ سوره های کوتاه قرآن رو حفظی؟ قرآن چند تا سوره و چند تا آیه داره؟ تا حالا ختم قرآن کردی؟ کدام سوره بسم الله نداره؟ – عضو بسیج هستی؟ – اعضای شورای نگهبان از چه طریقی انتخاب می شن؟ – رهبر رو کی انتخاب می کنه؟ – اعضای خبرگان رو کی انتخاب می کنه؟ – وظیفه ی مجمع تشخیص مصلحت نظام؟
(الان گفتم سوالاتو بنویسم تا بیشتر منتظر نمونید)

>کاربری : نسیم ارسال : ۹۴/۰۶/۰۷ ساعت ارسال : ۲۱:۳۳ کد دیدگاه : ۴۷۷۰۵۰
سلام بچه ها خوبین؟اول یه شرح از مصاحبم بدم تا یادم نرفته…
تاریخ آزمون ۳۰ آبان ۹۳ ،اعلام نتایج آزمون۳۰ آذر۹۳ ، تحویل مدارک ۲۵اسفند ۹۳،مصاحبه تخصصی ۶خرداد ۹۴،تکمیل فرم مصاحبه عقیدتی ۱۰ مرداد ۹۴،و مصاحبه عقیدتی ۷شهریور ۹۴(این اطلاعات جهت دوستان ۹۴ و ۹۵ و الی آخر میگم )
اول خودمو معرفی کردم راجع به اعضای خانوادم پرسید و شغلاشون…
تو نمازجمعه شرکت میکنی؟نمازجماعت چطور؟پوششت چطوره؟برخوردت با نامحرم چطوره؟راهپیمایی شرکت میکنی؟از صبح تا شب چه کارایی میکنی؟سوالات شرعیتو از کی میپرسی؟ولی چی هست؟ولایت فقیه کارش چیه؟چه جور انتخاب میشه؟رابطه مردم با ولایت فقیه بنظرت چطوره؟دوسش دارن؟تعریف ولایت فقیه؟یه کارمند چه خصوصیاتی باید داشته باشه؟خودت رو چه جور کارمندی میبینی؟تو چه مسائلی از مرجع تقلیدت پیروی میکنی؟فروع دین رو نام ببر؟تبلی یعنی چی؟واجبات نماز چین؟رکناش و غیر رکناش رو نام ببر؟اگه ولی فقیه بگه یه کاری کن که عذاب اخروی داشته باشه انجام میدی؟چه نمازهایی میخونی؟چه دعاهایی میخونی؟نقش زن در جامعه و نظر رهبر راجع بهش چیه؟ملاکات واسه انتخاب دوستات چیه؟نماز قضا داری؟اول وقت میخونی؟حجاب برتر چیه؟بنظرت فلان کارمند (اسم مسئول واحد پشتیبانی)چه جور آدمیه؟انس با قرآنت چه جوریه؟ازچند سالگی نماز خوندی؟مشوقت کیه تو این مسائل؟
این تمام سوالاتی بود که از من پرسیدن کلا سوال سخت نپرسیدن بیشتر سوالاش تحلیلی بودن یعنی نظر خودمو میخواسن بدونن..من تا رفتم گوشیما گذاشتم رو سایلنت و ضبط صدا تا اصلا فایل ضبط شده رو واستون بذارم ولی بعد که از اتاق اومدم بیرون یه دفعه دستم خورد رو بک و متأسفانه ذخیره نشده بود ..اینم شانس شما بود دیگه وگرنه الان سوالو با جواب گوش میدادین
بچه ها از همتون ممنونم که واسم دعا کردین خیلی خوشحالم که دوستای گلی مثل شما دارم انشالله همتون به تمام خواسته های قشنگتون برسین..و موفق باشین و پیروز

راستی راجع به شروع به کار پرسیدم گفت نمیدونم مصاحبه همه که تموم شد میفرستن تهران باید از اونجا نتایج بیاد…نمیتونم قول بدم که کی شروع به کاره؟راجع به محل کارم گفت ربطی به امتیاز نداره و یه سری ملاکارو میسنجن
امروز ما دونفر خانوم بودیم که ازمون مصاحبه شد همین امروزم تماس گرفتن وقتی گفتم آخه چرا الان؟گفت اشکال نداره ما میخواسیم ببینیم چقد آمادگی دارینو این حرفا خلاصه خودشون میدونستن اشتباه کردن ولی مارو میخواسن قانع کنن..ما هم گفتم بعله کارخوبی کردین بازم از این کارا کنین فعلا که ریشو قیچی دست شماست…

کاربری : حمید-مالی-رضوی ارسال : ۹۴/۰۶/۰۱ ساعت ارسال : ۲۱:۰۲ کد دیدگاه : ۴۷۱۵۵۳

سلام بچه ها عذر خواهم دیر شد،نت نداشتم
ساعت ۵تا ۶ نوبت من بود ، اول صحبت در مورد خانوادم بود بعد شروع شد که مسجد میری؟نماز جماعت،نماز جمعه؟عضو بسیج هستی یانه ؟ فعالیت ورزشی؟ شاغل هستی یا نه؟ اگر هر جای استان بگیم میری کار کنی؟ نماز های واجب؟نماز ایات چطور خونده میشه؟ارکان نماز ؟ ولی فقیه رو تعریف کن یعنی چی؟ الان چه کسی ولی فقیه در حال حاضر ؟ ولی فقیه رو کی مشخص میکنه؟ وظایف شورای نگهبان؟ کدوم سوره قران ۲تا بسم الله داره؟کدوم سوره بسم الله نداره؟
در کل چیزی خارج از سوالاتی که بچه لطف کردن و اینجا گفتن نبود

> نقل قول : Mahsaدر : ۹۴/۰۵/۲۵ ۱۷:۵۴:۴۴

سلام دوستان ، یکساعت هست اومدم ، خیلییییی سوال پرسیدند ازم ،نزدیک شصت تا، چشم انتظار من موقعی که شما پیام گذاشتی وسط راه بودم و ندیدم ، ولی از من یک خانوم ، مصاحبه گرفت ،و پرسیدم ادامه کار کی هست ، اطلاع نداشت،
راستی از من نماز غفیلیه رو هم پرسیدند ، و اینکه روز هفت تیر چه روزی است ، اختلاف مجلس و شورای نگهبان رو کی حل میکنه ، آیه ولایت ،شرایط مرجع تقلید رو هم پرسیدند و خمس به چی تعلق میگیره ،انواع غسل ،راستی چشم انتظار ممنونم تجافی هم پرسید ، فعلا اینها یادم مونده ، یکسری هم تکراری ،التماس دعا

> نقل قول : نسیم در : ۹۴/۰۵/۲۰ ۲۳:۲۵:۲۸

سلام دوستان وقت همگی بخیر…
جناب آدمین من یه کاری کردم .. از صفحه هفتاد تا اینجا رو چک کردم سوالات مربوط به گزینشا که بچه ها زحمت کشیدن گذاشتم تو قالب پی دی اف یه جا جمع آوریشون کردم نمیدونم کار درستیه یا نه ولی خب اینجوری راحت تر میشه استفاده کرد اگه صلاح دیدین تأییدش کنین…
http://www.up.iranjoman.com/images/l2qkk36ofqmyzcpkancq.pdf
این دوتا فایلم قبلا جمع کرده بودیم تا صفحه ۷۰..
http://www.up.iranjoman.com/images/sx173lq7z3tl2f26h3w.pdf
http://www.up.iranjoman.com/images/148zvkm1o8eormbndok.pdf
دیگه این سه تا کل سوالات گزینشی هستن که بچه ها زحمت کشیدنو تو این سایت تا این لحظه گذاشتن…موفق باشین و پیروز.

>کاربری : چشم انتظار ارسال : ۹۴/۰۵/۲۱ ساعت ارسال : ۱۷:۴۶ کد دیدگاه : ۴۶۰۴۴۱
سلام دوستان عزیز…..
من امروز رفتم مصاحبه عقیدتی .تاریخ مصاحبه تخصصی ۲۱ خرداد – پر کردن فرم گزینش ۲۱ تیر و امروز مصاحبه .مصاحبه کننده یه آقای بسیار مهربان بود.
و اما سوال های گزینش: (مصاحبه حدودا یک ساعت طول کشید – جو مثبت و بسیارخوبی داشت).
معرفی اعضای خانواده؟
عضو بسیج هستی و فعالیت فرهنگی و ورزشی داری؟
معنی تقلید ؟
شرایط مرجع تقلید؟
۹ دی ؟
وضو و غسل جبیره ؟
تیمم انجام بده و چه موقع می توان تیمم گرفت؟
واجبات نماز؟
روزه یعنی چه و چه چیز هایی روزه را باطل می کند؟
اگه رکعت دوم به نماز برسی چیکار می کنی ؟
نماز ظهر عاشورا چند رکعته؟
نماز شکسته مسافر که قضا شده باید کامل خونده بشه یا شکسته؟
قیام متصل به رکوع یعنی چی ؟
۱۶ آذر ؟
۱۳ آبان ؟
۱۵ شعبان ؟
معنی بصیرت ؟
فلسفه ولایت ؟
انواع غسل ها و توضیح آنها؟
نماز های واجب رو نام ببر؟
نماز آیات چطور و چه موقع خونده میشه ؟
نماز وحشت ؟
تکلیف نماز ظهر در روز جمعه چیه ؟
نماز جماعت شرکت می کنی؟
نماز جمعه چطور؟
آخرین راهپیمایی که شرکت کردید ؟
چطور باید فهمید که یک حکم از مرجع تقلید ما بوده است ؟
برای چه اموری باید وضو گرفت ؟
با کدام غسل احتیاج به وضو از بین می رود؟
و یه سری سوال ریز که یادم نیست البته مهم تریناش اینا بودن . در انتها هم تشکر کردم.
دعام کنید.خیلی به دعاتون احتیاج دارم ………یا حق

>کاربری : سجاد ارسال : ۹۴/۰۵/۱۸ ساعت ارسال : ۰۹:۳۳ کد دیدگاه : ۴۵۵۱۲۹
سلام، و قت همگی بخیر، بعد ا ز ظهر سه شنبه از شرکت آبفار اصفهان تماس گرفتن و خواستن که چهار شنبه ساعت ۹ صبح اونجا باشم و برم واحد منابع انسانی برای مصاحبه عقیدتی. به علت اینکه به نت دسترسی نداشتم نتونستم بیام و خدمت دوستان گرامی بگم که چه اتفاقاتی افتاد و چی گفتم و چی شنیدم، ساعت ۸.۳۰ داشتم راه میفتادم که زنگ زدن و گفتن ۱۱ این جا باش منم ۱۱ خوم رو رسوندم، آقای قربانی مسئول منابع انسانی و تحول اداری من رو به سالن جلسات راهنمایی کردن، بعد از یه احوال پرسی کوتاه ازم خواست که قرآنی رو که روی میز بود رو باز کنم و یک صفحه رو براش بخونم منم این کار رو کردم ایشون هم توی فرم هایی که دستش بود نوشت که قرائت قرآن بسیار خوب، بعد یکی یکی ازم خواست که اعضای خانوادم رو براش معرفی کنم و یه سری اطلاعات مثل سن و تحصیلات و شغل و یه این جور چیزا رو براش بگم ایشون هم دقیق می نوشت و ثبت میکرد، سوالات رو با پرسیدن سوالات دینی در رابطه با تاریخ اسلام، اسامی امام ها، جنگ های پیامبر و حضرت علی ، صلح امام حسن و موضوع کربلا پرسیدن من هم هر چی میدونستم رو جواب میدادم وآقای قربانی هم مینوشتن، وسطای نوشتن هم ازم میخاست که تکرار کنم تا ایشون بتونن جواب های من رو بنویسن و عذر خواهی هم میکردن که این کار باید انجام بشه و در پرونده ی شما باشه تا برای تهران ارسال کنن و گفت که اونجا برگه های مصاحبه ی عقیدتی خونده میشه حتما وگر نه من این همه توی دردسر نمی افتادم که برای همه نفرات همه سوال ها و جواب ها روبنویسم، بعد پرسیدن امام های مدفون در بقیع و کاظمین، امامی که بیشتر از همه امام ها عمر کردن و راجع به مسئله غیبت هم پرسیدن که خدا رو شکر که تمام سوال های این قسمت رو جواب دادم. بعد رفت سراغ احکام اول راجع به دعا هایی که در هر شب ماه رمضون میخونن پرسید بعد نجاسات ، مطهرات، تفاوت بین مسافت شرعی و حد ترخص، انجام دادن تیمم ، نماز آیات رو چه مواقعی میخونن و چه جوری خونده میشه ، نماز های واجب رو نام ببر، انواع غسل رو بگو و کیفیت انجام دادنشون رو هم توضیح بده ، محارم سببی و نسبی رو توضیح بده و نام ببر، خمس رو تعریف کن و بگو به چه چیز هایی خمس واجب میشه همین طور زکات رو هم تعریف کن و بگو به چه چیز هایی واجب میشه، اصول دین و مذهب رو بگو راجع به معاد هم توضیح بده البته این سوال رو توی قسمت اول پرسید، مبطلات روزه رو نام ببر و زکات فطره چیه و میزانش چقدر هست، شکیات نماز چند دسته هستن و از هر کدوم ۲ مورد رو توضیح بده ، بعد از تمام شدن سوالات احکام سوالای سیاسی شروع شد که: سابقه فعالیت سیاسی داری ، انتخابات ها رو شرکت کردی ، راهپیمایی رو شرکت میکنی، کارهای فرهنگی و هنری انجام دادی تا حالا ، نماز جماعت میری ، توی هیئت ها و مراسم مذهبی شرکت میکنی، چند تا از ویژگی های رهبری از دید خودت مردم و خارجی ها رو بگو ، ولایت فقیه چیه و لزومش چیه ، وظایف رهبری و شورای نگهبان ، اعضای شورای عالی امنیت ملی ، فرق لایحه و طرح رو بگو ، مهمترین وقایع روز ایران و جهان چیه ، راجع به اتفاقات یمن توضیح بده ، راجع به سوریه و عراق هم توضیح بده ، توافق هسته ای و مسائل مربوط به اون رو هم باید بتونید تحلیل کنید. بعد از ۲ ساعتی که سوال و جواب تمام شد ، بهم گفت که خیلی خوب بود و مشکلی برای شما وجود نداره. یه خبر بد هم برای دوستان دارم اونم اینه که وقتی پرسیدم مرحله بعد چیه و تا آغاز به کار چه مدت طول میکشه ایشون گفتن که کار ما بعد از اتمام مرحله ی مصاحبه عقیدتی تموم میشه و اسامی رو به همراه فرم هایی که توی جلسه ی مصاحبه عقیدتی پر شده میفرستیم برای تهران اونجا یه استعلام نهایی از پذیرفته شده های نهایی گرفته میشه، متاسفانه تا قبل از این آزمون وزارت خونه بعد صادر کردن شماره مستخدمی و انجام یه سری از کارهای اداری دیگه اسامی رو به استان ها برای انجان معاینات پزشکی و کارهای نهایی میفرستاد به استان ها اما این بار خود وزارت خونه بعد از این که هر استان اسامی نهایی خودش رو ارسال کرد یک بار فرآیند آزمون رو از اول تا آخر بررسی میکنه و بعد از تائید نهایی کارای اداری باقی مونده رو انجام میده و اسامی رو برای تهران ارسال میکنه که این کار باعث میشه ادامه مراحل طولانی تر بشه ، پرسیدم با این اوضاع شروع به کار از کی میشه ایشون گفتن که اگه بخواد همین طور ادامه پیدا بکنه شاید اول دی ماه بشه شاید هم دیرتر، گفتن که قراره کارهای نفرات باقی مونده ی اصفهان تا آخر همین هفته تموم بشه و اسامی به تهران ارسال بشه، گفتن که هر استان زمانی که نفرات نهاییش رو به تهران معرفی کرد کارهای بعدیش به شکل جداگانه انجام میشه و این جور نیست که همه ی استان ها همزمان کاراشون رو انجام بدن و شروع به کار هم همزمان باشه بلکه هر استانی کارهای خودش رو جدا و مستقل انجام میده و شروع به کارها هم کاملا جدا و مستقل هستش، یه مطلب دیگه اینه که توی آبفار اصفهان خانم ها توسط یه خانم مصاحبه ی عقیدتی میشدن و آقایون روهم همون طور که گفتم آقای قربانی مصاحبه میکردن… برای همگی دوستان آرزوی موفقیت دارم…. در ضمن بیشتر از ۸۰-۹۰ درصد از سوالات همونایی بود که قبلا روی سایت گذاشتم….

> کاربری : abbas ارسال : ۹۴/۰۵/۰۷ ساعت ارسال : ۰۴:۳۵ کد دیدگاه : ۴۲۵۳۲۸

سلام رفقا،انشاالله که همتون خوب باشین
منم دیروز رفتم گزینش،حالا چیزایی که پرسیدن:
معرفی خود و تمام اعضای خانواده به صورت کامل
فعالیتهای مذهبی که انجام میدی
بسیج
کانونهای فرهنگی و هنری فعالیت داشتی
راهپیمایی و انتخابات و نماز جماعت و نماز جمعه و کلا اینجور جاها شرکت میکنی یا نه
واجبات نماز چیه
ارکان نماز چیه
تسبیحات اربعه رو بگو
قنوت رو بخون
مطهرات
نجاسات
چرا باید ولایت فقیه داشته باشیم
وظیفه ما در مورد ولی فقیه
شهید محراب صدر اسلام کیه
سجاد لقب کدوم امام هستش
شهدای محراب انقلاب رو نام ببر
مهمترین مسائل روز کشور و منطقه رو بگو
مهمترین قانون جمهوری اسلامی چیه
قانون اساسی چیه
ارکان جمهوری اسلامی
شورای نگهبان چند نفرند و چطوری انتخاب میشن
وزیر نیرو کیه
اهل مطالعه هستی،چه کتابایی میخونی
و …….
اینا یادم مونده که تقریبا همشه در کل خیلی راحته و جو کاملا صمیمی حاکمه
البته در مورد خودتون و روحیاتتون و طرز فکرتون هم سوال زیاد میپرسن که هر کی نسبت به خودش جواب میده
حتی خیلی جاها تو سوالاش کمکتونم میکنه
در کل میخوان ببینن اطلاعاتتون در مورد دین و سیاست و مسائل روز و کشور در حد معقولی هست یا نه.
خلاصه اینم بود مرحله گزینش ما
آقا ما که دینمون رو به رفقا ادا کردیم .  انشاالله که این اطلاعات بدردتون بخوره
با آرزوی موفقیت واسه تمام دوستان

>کاربری : مهسا ارسال : ۹۴/۰۵/۰۶ ساعت ارسال : ۱۰:۵۱ کد دیدگاه : ۴۲۳۸۰۵

سلام دوستان من دیروز رفتم مصاحبه عقیدتی از معرفی خودمو خانوادم شروع کرد تا فعالیت بسیج و فعالیت هنری و ورزشی و قرآنی. وضعیت شغلی تمامی اعضای خانواده و بعد خواندن یک صفحه از قرآن و سوالات احکام که خیلی هم زیاد بودند درمورد لزوم ولایت فقیه، وضوی جبیره، غسل ارتماسی و ترتیبی و انواع غسلها، وظیفه شیعیان در زمان غیبت، غیبت صغری و کبری از چه سالی تا چه سالی بود، نماز جمعه و روز قدس، نمازآیات، ناکثین، مارقین، قاسطین، جنگهای پیامبر، صلح امام حسن، هدف امام حسین از قیام روز عاشورا، کدام ائمه در بقیع دفن هستند، سجده سهو، شک بین دو و سه در نماز چهار رکعتی، چه روزه هایی حرام است، نماز جماعت شرکت میکنی همیشه یا رندوم؟،‌ مطهرات، صفات خداوند، نام چند تن از مراجع تقلید، سخنان امام علی و پیامبر در چه کتابی جمع اوری شده، مذاکرات هسته ای، اوضاع یمن، داعش، اوضاع یمن و رییس گروه مقاومت فلسطین، و … در کل جو راحتی بود و فکر میکنم کسانی که به این مرحله راه پیدا میکنند قبولیشون قطعی باشه

>کاربری : سعید ارسال : ۹۴/۰۵/۰۲ ساعت ارسال : ۱۳:۳۲ کد دیدگاه : ۴۱۷۸۱۵

دوستان سلام امروز رفتم برای تکمیل فرم گزینش گیلان
همونطور که دوستان دیگر گفتن ۲ فرم هست که تو یکی باید ۴معرف بنویسید و تو فرم دوم ۸نفر
با اینکه دوستان زودتر گفته بودن چنین فرمی هست ولی من رفتم پر کنم فهمیدم اگه شب قبلش تو یه کاغذ اینارو یادداشت میکردم خیلی سریع فرم ها پر میشد چون تو موبایلم داشتم ولی دسته بندی نکرده بودم و کدپستی منزل قبلی همراهم نبود
خوب، برای اینکه دوستان دیگه فرماشون رو بجای یک ساعت ده دقیقه ای پر کنن این توضیحات رو بخونن
هر دو فرم یکسری مشخصات عمومی و خانوادگی ادرس های فعلی وقبلی میخواد همه باید ادرس کامل بنیوسید با کد پستی پس تو یه کاغد سفید ادرس فعلی و قبلی و مدارس از راهنمایی دیپلم پیش دانشگاهی دانشگاهی به همراه ادرسشون رو بنویسید ادرس منزل هم فعلی هم سابق کدپستی میخواد
یک سری سوالات هم از فعالیت های فرهنگی و خلاصه زندگی چند خطی اماده کنید شغل پدر همسر و…
در فرم اول که ۴ معرف میخواد سرگل! معرفتانو بنویسید یعنی کسایی که خودتون دوست دارید و مهم نیست همونارو تو فرم دوم هم بنویسید
فرم دوم که مربوط به تحقیقات هست و ۸ نفر معرف میخواد
۲معرف اول باید شاغل در نهادهای انقلابی سپاه بسیج جهاد اموزش پرورش و امثالهم باشه دقت کنید هم موبایل هم ادرس محل کار هم ادرس منزل هم کروکیشونو همراهتون داشته باشید
۲نفر دوم باید از معتمدین محل سکونتتون باشه و اینا هم ادرس و موبایل منزل محل کار کروکی
۲نفر بعدی از دوستان محل یا دوستان تحصیلتون باشن مثل قبلیها مشخصات کامل
۲نفر اخر هم فامیلتون به همراه مشخصات ذکر شده
اگه موارد بالا رو همراهتون داشته باشید کافیه وارد دو فرم کنید ۱۰ دقیقه بیشتر وقتتون گرفته نمیشه

>کاربری : حمید-رضوی-مالی ارسال : ۹۴/۰۴/۲۰ ساعت ارسال : ۰۳:۲۴ کد دیدگاه : ۴۰۰۹۰۹

(این کامنت مربوط میشه به بچه های اب منطقه و ازوننجایی که من ابفار بودم امکان داره برای بعضی ها ابهام ایجاد بشه و خدای نکرده باعث ایجاد استرس براشون بشه)
سلام
بچه های آب منطقه ای خراسان رضوی و دیگر دوستان
مصاحبه گزینش امروز من بودم کارشناس امور اداری، یه نفر بود رشته حقوق برای قوچان و یه نفر دیگه حفاظت از تاسیسات آب (فکر می کنم) برای کلات !
جو ساده ای بود و حدود ۲۰ دقیقه طول کشید !
سوالات : مشخصات خودتان و خانواده
معنای معاد چیست ؟
تقلید یعنی چه ؟
انتخابات شرکت می کنی ؟ نماز جمعه؟ نماز جماعت؟ راهپیمایی و…
یک کارمند خوب چه ویژگی هایی داره

مبطلات روزه چیست ؟
نماز شکسته چجوری خونده میشه ؟
نماز احتیاط چیه ؟
خمس چیه و به چی تعلق می گیره ؟
وظیفه ما در برابر ولایت فقیه چیه ؟
اخبار رو از کجا دنبال می کنی؟
اخبار روز چی هستش ؟
نتیجه مذاکرات چی شد ؟
وظایف مجمع تشخیص و شورای نگهبان چیه ؟
سوره حمد و توحید رو بخون !
معنای ایاک نعبد و ایاک نستعین چیه ؟
فرق بین واجب کفایی و واجب عینی چیه ؟
فرق بین آب مطلق و آب مضاف چیه ؟

>کاربری : آیدا ارسال : ۹۴/۰۳/۲۷ ساعت ارسال : ۱۴:۲۰ کد دیدگاه : ۳۶۸۴۱۸

مراحلی که بعد از مصاحبه تخصصی پیشرو داریم ایناست: مرحله گزینش،تحقیقات محلی،مصاحبه عقیدتی-سیاسی و معاینات و آزمایشات پزشکی
مرحله گزینش:
۱.۵ برابر ظرفیت به این مرحله راه پیدا میکنن و این افراد کسانی هستن که مجموع امتیازات کتبی و مصاحبشون از بقیه بیشتر بوده. این ۱.۵ برابر شامل افراد اصلی و ذخیره هستن که اگر افراد اصلی به دلیلی تو تحقیقات محلی رد بشن یا اینکه از این مرحله انصراف بدن نفرات ذخیره دعوت میشن. فرمهایی که تو روز گزینش باید تکمیل بشه شامل اطلاعات : همه اطلاعات فردی نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه و کد ملی و اطلاعات تحصیلی از زمان مدرسه تا دانشگاه همه اینا با آدرس و کروکی کامل محل زندگی فعلی و قبلی و یه خلاصه چند خطی از زندگینامه!
در کل ۱۰ تا معرف میخوان. ۶ تا دوست که البته پر کردن همش ضروری نیست. دوستا باید حداقل ۴ سال از آشنایی باهاشون گذشته باشه، ۲تا معرف از سپاه یا بسیج یا ارگانهای این مدلی،۲ تا معرف از معتمدین و افراد حزب اللهی محل که خانوادتون رو خوب بشناسن، ۲تا معرف هم از معتمدین فامیل.و فقط این بند آخری میتونه از فامیل های درجه ۱ باشه. همه معرفها آدرس کامل محل کار و منزل به همراه شماره تماسهاشون و البته کروکیشون!! بعد از این مرحله میان تحقیقات محلی و اگر تو تحقیقات محلی به مورد حادی برنخورن دعوت به مصاحبه عقیدتی انجام میشه.
مرحله تحقیقات محلی:
تو این مرحله با مراجعه به معرفهایی که دادین تحقیقات رو انجام میدن سوالاتی که از معرفهای من پرسیدن تو همشون مشترک بوده. در مورد خودم نوع آشنایی با اون فرد،مدت آشناییمون، در مورد پوششم(اینو خیلی روش تاکید داشتن و اونطور که دوستام میگفتن چند بار و با جزییات در این مورد سوال کردن)، درمورد خانوادم ،اعتیاد و سیگاری بودن،اینکه مذهبی و متدین هستیم یا نه،اینکه خودم و خانوادم تو نماز جماعت،نماز جمعه،انتخابات و راهپیمایی شرکت میکنیم یا نه در مورد شغل و تحصیلات اعضای خانوادم، اینکه عضو بسیج هستم یانه، در چه حد وارد سیاست میشم،نظرم در مورد ولایت فقیه و نظام چیه، در مورد ویژگیهای اخلاقیم ازشون پرسیدن اینکه مودب هستم یا نه مسوولیت پذیرم یا نه در چه حد به دیگران کمک میکنم، امانت دار هستم یا نه ،تو برخورد با نامحرما چطوری رفتار میکنم و این چیزا.دوستان اگر معرفهاتون رو به هر دلیل پیدا نکردن یا آدرس رو پیدا نکردن باهاتون تماس میگیرن تا افراد دیگه ای رو معرفی کنید.
مرحله مصاحبه عقیدتی:
بچه ها خیلی راحت بود و اصلا از بابت مصاحبه عقیدتی نگرانی نداشته باشین. انشاالله اگر وارد این مرحله بشین دیگه همه چیز حله.مسوول حراست که یه آقای میانسال بود مصاحبه میکرد و خیلی مودب و مهربون بود. و پاش که میفتاد میرفت رو منبر و پایین اومدنش با خدا بود- مثلا بین صحبتامون بحث مهربونی خدا ولطف خدا به بنده هاش شد ،کلی روایت و داستان از حضرت موسی و شعر از مولوی و آیه قرآن و این چیزا برام خوند!در کل جو خیلی گرم و صمیمی بود.بچه ها یه نکته مهم اینه که همه چیز بستگی به جوابایی داره که شما میدین. مثلا دو تا مورد که امروز خیلی محسوس بود براتون مثال میزنم.یکیش این بود که پرسید روزه قضا داری یا نه؟ منم گفتم تو اعتکاف امسال شرکت کردم و روزه قضام رو گرفتم.پرسید چندبار تا حالا رفتی اعتکاف؟ بعدش اینجا مبحث اعتکاف شروع شد که ببینن من احکام اعتکاف رو بلدم یا نه مثل اینکه تو چه مسجدی میشه اعتکاف برگزار کرد و اعمال اعتکاف و این چیزا.بعدش هم آقاهه گفت منم تو اعتکاف امسال شرکت کردم و چند دقیقه ای در مورد حال و هوای دلگیر روز آخر صحبت کرد طوری که کم مونده بود گریه کنه!!!و منم حرفاش رو تایید کردم یا اینکه در مورد نصیحت به جوونا من گفتم که به دخترا توصیه میکنم که حجابشون رو رعایت کنن چون تو جامعه امروز هم ما تو میدان جنگیم و معنی جنگ فقط این نیست که تو جبهه و با صلاح بجنگیم ما امروز با جنگ فرهنگی روبه رو هستیم.بعدش آقاهه خیلی خوشش اومد!گفت شما چطور تو این جنگ فرهنگی از کشورت دفاع میکنی و من گفتم من بعنوان یک خانم بهترین صلاحی که میتونم به کار ببرم حفظ حجابمه.بعد پرسید که یه جمله از یه شهید در این مورد یادته و منم گفتم بله و این جمله رو گفتم:”خواهرم سیاهی چادر تو رنگین تر از خون من است” و خلاصه خیلی خوشش اومد و البته این حرفایی که گفتم واقعا اعتقادات قلبیم بود و برای خوش اومدن اونا همینطور چیزی نگفتم. در واقع اینو میخوام بگم سوالات بعدی شما رو جوابهاتون تعیین میکنه. مواظب باشین چیزی نگین که بعد ازش سوال شد نتونید جواب بدین و نکته بعدی اینه که سوالاتی که در مورد کشور و این چیزا میشه همه رو طوری جواب بدین که تو صحبتتاتون از نظام دفاع بشه. مثلا تو سوال اینکه به نظرت مذاکرات جواب میده من گفتم اگر طبق فرمایشات و راهنماییهای رهبری عمل بشه حتما نتیجه خوبی خواهد داشت و اگر حرفای رهبری رو پشت گوش بندازن خیلی نمیشه بهش امیدوار بود! والبته امیدوارم که این مذاکرات به نفع کشورمون نتیجه بده و آقاهه گفت آفرین به شما.فهمیدم که جوابم بد نبوده!
اینم تعریف لحظه به لحظه مصاحبه، هر چی که پرسیدن دقیقا یادم نگه داشتم و براتون مینویسم:
مصاحبه با معرفی خودم شروع شد. بعد معرفی تک تک اعضای خانواده به همراه تحصیلات و شغل و وضعیت تاهل.اینکه کدوم یک از اعضای خانواده سفر خارجی داشتن و به کجاها، اینکه آیا کسی از خانواده و آشناها سابقه محکومیت قضایی داره یا نه،بسیجی هستی یا نه؟ اسم پایگاهتون چیه؟تو حلقه صالحین چه کارا و فعالیت هایی انجام میدین؟مطالعاتت بیشتر تو چه زمینه ایه؟آخرین کتابی که مطالعه کردی چی بوده؟ چی از این کتاب یاد گرفتی؟چقدر با قرآن مانوسی؟ آیاتی از قرآن یادت هست که بهش عمل کرده باشی و عملا تاثیرش رو تو زندگیت دیده باشی؟چقد قرآن میخونی؟عربی یا با ترجمه؟عبادت رو تو چی میدونی؟به نظرت بهترین عبادت چیه؟ یه حدیث یا آیه از نماز تو خاطرت هست؟نماز جمعه و جماعت شرکت میکنی؟ماهی چندبار؟راهپیماییها رو شرکت میکنی؟آخرین راهپیمایی ای که انجام شده چی بوده؟ انتخابات ها رو شرکت میکنی؟نظرت در مورد ولایت فقیه چیه؟آیه ای از قرآن که به ولایت اشاره کنه تو خاطرت هست؟اگر یک روزی نظام اسلامی ما دچار مشکل بشه و مردم دیگه ازش حمایت نکنن به نظرت چه مشکلی پیش میاد؟مهمترین اخبار روز کشورمون چیه؟مهم ترین اخبار روز جهان چیه؟به نظرت مذاکرات هسته ای نتیجه میده؟اخیرا جز نمازای یومیه چه نماز واجب دیگه ای خوندی؟ همه نمازهای واجب رو نام ببر؟روزه های روزهای حرام رو نام ببر؟ روزه روز عاشورا چه حکمی داره؟ کفاره روزه قضای ماه رمضون چیه؟ خودت روزه قضا داری یا نه؟مرجع تقلیدت کیه؟سجده سهو چه وقتی واجب میشه؟ ذکر سجده سهو رو بگو؟ نماز آیات چیه و چه وقتایی واجب میشه؟اگر تو رکوع نماز جماعت برسی چیکار میکنی؟به نظرت نماز چطور برگزار بشه بهتره؟ نماز اول وقت چه تاثیری تو زندگیت داشته؟تا حالا شده تو یه برهه از زمان به دلایلی کلا نماز رو ترک کنی؟یبیشتر دوس داری تو چه جمعهایی حضور داشته باشی؟چند روز مونده به ماه رمضون؟یه توصیه به جوونای امروز بکن؟یه جمله از یک شهید تو خاطرت هست؟ اگر فکر میکنی حرفی هست که باید بگی رو بگو.
مرحله معاینات و آزمایشات پزشکی هم آخرین مرحله است که بعد از تایید نتایج نهایی از تهران وارد این مرحله میشیم و بلافاصله بعد از این مرحله رسما شروع به کار خواهد بود.

>کاربری : آیدا ارسال : ۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ارسال : ۱۱:۴۸ کد دیدگاه : ۳۶۰۷۶۵

سلام و احترام خدمت ادمین گرامی و همه دوستان عزیز
خبر جدید
گزینش استان ما داره روال کارش رو ادامه میده. امروز صبح دو تا از دوستام که بعنوان معرف تو فرم گزینش معرفیشون کرده بودم باهام تماس گرفتن و گفتن که رفتن دم در خونشون واسه تحقیق. یک نفر دیگه هم که اصلا بعنوان معرف ننوشته بودم هم خبر داد که ازش در مورد من پرسیدن.
سوالاتی که ازشون پرسیدن تو همشون مشترک بوده. در مورد خودم نوع آشنایی با اون فرد،مدت آشناییمون، در مورد پوششم(اینو خیلی روش تاکید داشتن و اونطور که دوستام میگفتن چند بار و با جزییات در این مورد سوال کردن)، درمورد خانوادم ،اینکه مذهبی و متدین هستیم یا نه،اینکه خودم و خانوادم تو نماز جماعت،نماز جمعه،انتخابات و راهپیمایی شرکت میکنیم یا نه در مورد شغل و تحصیلات اعضای خانوادم، اینکه عضو بسیج هستم یانه، در چه حد وارد سیاست میشم،نظرم در مورد ولایت فقیه و نظام چیه، در مورد ویژگیهای اخلاقیم ازشون پرسیدن اینکه مودب هستم یا نه مسوولیت پذیرم یا نه در چه حد به دیگران کمک میکنم، امانت دار هستم یا نه ،تو برخورد با نامحرما چطوری رفتار میکنم و این چیزا.
از ۵ تا معرفی که بعنوان دوست نوشتم از ۲تاشون پرسیدن بقیه معتمدین محل و فامیل رو خبر ندارم از کیا سوال کردن ولی حتما از همسایه ها هم پرسیدن
انشاالله در جریان بقیه مراحل هم قرارتون خواهم داد.
به امید موفقیت همگی شما.


مرحله مصاحبه اول:

> نقل قول :  Mahsa در : ۹۴/۰۷/۲۵ ۰۲:۰۹:۵۱

سلام ناشناس گرامی ، من خرداد رفتم مصاحبه تخصصی ، دقیق یادم نمیاد چی پرسیدند تا اونجایی که یادمه اینطوری بود: اول مدارک رو تطبیق دادند، بعد در مورد مدارک پرسیدند، دوره کارورزی که داشتم، بعد زبان پرسیدند خودتو معرفی کن، و در مورد شغلی که قبول شدی، توضیح مختصر بده، بعد راجع به مقاله پرسیدند که برده بودم که کجا ثبت شده، بعد سوال تخصصی طرح شغل، کارمند یابی، سلسله مراتب مازلو، ولی اینکه مناطق دیگه استان میری؟ یکم هم در مورد اصطلاحات نامه اداری بخون مثل ایفاد ، هامش و نوشتن نامه اداری داخل اینترنت سرچ کنی جوابهاش رو پیدا میکنی، من اینها یادمه ،باز از بقیه بپرس ان شاالله موفق باشی، برای ما هم دعا کن از بلاتکلیفی درآیم

> نقل قول : دوست در : ۹۴/۰۶/۰۱ ۲۳:۰۲:۱۹

دوست عزیز
مصاحبه من که خیلی تخصصی نبود، چند تا سوال در مورد پمپ ها ، نرم افزار هایی که کار کردی و …
بیشتر مدارکی که میگن ببرید امتیاز داره مثلا دوره اموزشی، پایان نامه مرتبط ، معدل ، دانشگاه و ….
سوالات تخصصی که میپرسن در واقع میخوان اعتماد به نفس شما رو بسنجن
نکته ای که وجود داره توی این مدت یکم در مورد اصول لوله کشی شهری یاد بگیر ، که سرچ کنی پیدا میکنی مثلا تعریف مصرف روزانه، سرانه و …
یکی از نرم افزار های لوله کشی رو هم یاد بگیر مثل epeanet
اما توصیه مهم من : به هیچ عنوان چیزی رو که روش مسلط نیستی مطرح نکن چون ازت میپرسن و نتونی جواب بدی خوب نیست در کل دنبال اینن از توی حرفا و مدارک خودت سوال در بیارن ببینن مسلطی یا نه
در مورد زبان هم چن تا سوال ساده پیش و پا افتاده میکنن
مثل اینکه بگو از صبح چیکار کردی؟
الان کجایی؟
و همین سوالا
در کل خیلی سخت نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد