انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

راهنمای ادامه تحصیل در کشور استرالیا

  


اهمیت معدل :

در دانشگاه های مطرح استرالیا که شامل 8 دانشگاه می باشد و اصطلاحا g8 نامیده می شوند معدل کارشناسی و معدل ارشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر به دنبال پذیرش از دانشگاه های مطرح این کشور هستید می بایست معدل بالای 15 داشته باشید. (که البته معدل 15 جزو مینیمم های این دانشگاه ها است)

اهمیت نمره زبان: نمرات زبان شما در دانشگاه های استرالیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بصورتی که اگر به دنبال دریافت فاند و بورسیه تحصیلی هستید می بایست حداقل نمره آیلتس 7 را داشته باشید.

اهمیت رزومه و مقاله: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این قسمت نسبت به سایر نقاط جهان از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. به این صورت که بورس تحصیلی شما علاوه بر نمره زبان ، به میزان سابقه پژوهشی و تحقیقاتی شما نیز وابستگی بسیاری دارد. با اینکه به هر کجا که می خواهید اپلای کنید می بایست رزومه قوی داشته باشید، اما برای کشور استرالیا این اهمیت دوچندان می شود و عملا نقش بسزایی در گرفتن فاند برای شما ایفا می کند.

تاثیر استاد در گرفتن فاند و یا پذیرش: در کشور استرالیا برخلاف کشورهای آمریکا و کانادا استاد آنچنان تاثیری در پذیرش و به خصوص فاند شما ندارد. به این معنا که پذیرش شما بوسیله کمیته پذیرش تصمیم گیری خواهد شد و فاندی که قرار است به شما تعلق بگیرد از طریق بودجه های دانشگاهی و دولتی تامین می شود و موارد بسیار معدودی است که استاد می تواند قسمتی از هزینه دانشجو را تامین کند. اما این مسئله به این معنا نیست که شما نیازی نیست با اساتید در ارتباط باشید. اتفاقا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متقاضیان اپلای در مقطع دکتری می بایست با اساتید مرتبط با رشته و زمینه کاری خود ارتباط داشته باشند و موضوع تحقیقاتی و پروپوزال خود را ارایه کنند و از استادی در دانشگاه مورد نظر جلب رضایت بگیرند. در نهایت با این آگاهی با اساتید در ارتباط باشید که کار چندانی از دست آنها در پذیرش و دریافت بورس تحصیلی برنمی آید و در استرالیا حرف اول و آخر را نمرات تحصیلی و زبان و سابقه پژوهشی شما می زند.

فرایند کلی پذیرش در دانشگاه های استرالیا: فرایند پذیرش در کشور استرالیا به این گونه است که ابتدا شما موضوعی را به عنوان پروپوزال به استاد ارایه می دهید. سپس وارد پروسه اپلای می شوید و مدارک لازم را ارسال می کنید. اپلیکیشن شما وارد پروسه بررسی می شود. پس از تایید و گذر از کمیته پذیرش ، موضوع پروپوزال شما وارد پروسه خاصی می شود. این پروسه طی چند سال اخیر برای کشور ایران و چند کشور دیگر که تحت تحریم ها قرار دارند ایجاد شده است. به این گونه که موضوع پروپوزال شما نباید در زمینه هایی باشد که زمینه های سیاسی داشته باشد و جز موارد تحریمی کشور استرالیا قرار نگیرد. به عنوان مثال موضوع نانوکامپوزیت ها موضوعی حساس از سوی کشور استرالیا است و اگر زمینه کاری شما هم نانوکامپوزیت ها باشد به احتمال زیاد اپلیکیشن شما در این مرحله از کار ریجکت خواهد شد. اگر از این مرحله که پروسه ای معمولا زمان بر هم است گذر کنید نوبت به مرحله فاند می شود. در این مرحله با توجه به رزومه شما و نمرات تحصیلی و زبان شما و میزان شایستگی شما در مقایسه با دیگران ، به شما یکی از اسکالرشیپ ها تعلق خواهد گرفت. اسکالرشیپ ها در کشور استرالیا انواع خاصی دارد که در ادامه بصورت مختصر برای شما توضیح خواهیم داد.

⛔️⛔️ لازم به ذکر است که برخلاف دانشگاه های آمریکا و کانادا که موضوع فاند و بررسی اپلیکیشن بطور همزمان برای همه دانشجویان انجام می شود اما در کشور استرالیا شما می بایست بصورت جداگانه برای بورس های تحصیلی اپلای کنید. توجه داشته باشید که ددلاین اپلای و اسکالرشیپ ها معمولا متفاوت هستند لذا در هر دانشگاه به این موضوع دقت داشته باشید که تا چه زمانی فرصت دارید اپلای کنید و تا چه زمانی فرصت دارید برای اسکالرشیپ اقدام کنید.

انواع اسکالرشیپ: ⛔️ بورس تحصیلی IPRS/UIPA: در این بورس تحصیلی معمولا شهریه شما waive می شود و مبلغی نیز برای شما برای هزینه های زندگی درنظر گرفته می شود. این مبلغ معمولا بین 25 تا 30 هزار دلار در سال می باشد که برای زندگی دانشجویی و تک نفره کاملا مکفی می باشد. ⛔️ بورس تحصیلی TFS به علاوه Faculty Research Stipend : در این بورس نیز شما قسمتی از هزینه و شهریه خود را از دانشگاه دریافت می کنید و قسمت دیگر را استاد شما متقبل می شود. معمولا هم به این گونه است که هزینه های زندگی شما را استاد قبول می کند و شهریه شما توسط دانشگاه waive می شود.

ددلاین دانشگاه های استرالیا: به این نکته بسیار توجه داشته باشید که ددلاین دانشگاه های استرالیا با سایر نقاط دنیا متفاوت است. به این صورت که هر دانشگاه دارای دو ترم تحصیلی است. شروع ترم تحصیلی 1 در زمستان و حدودا ماه march شروع می شود و ترم تحصیلی دوم معمولا در ماه june و july شروع می شود. لذا ددلاین دانشگاه ها جهت اپلای برای دانشجویان اینترنشنال برای ترم تحصیلی اول معمولا 31 اکتبر و برای ترم تحصیلی دوم 30 آپریل می باشد. همچنین برای دریافت فاند و بورس های تحصیلی توصیه می شود به گونه ای برنامه ریزی کنید تا برای ترم تحصیلی اول در هر سال اپلای کنید.

✅ در نهایت اگر معدل خوبی کسب کرده اید و در دوران ارشد خود از سابقه تحقیقاتی خوبی برخوردار شده اید شانس خوبی برای دریافت پذیرش و دریافت فاند از کشور استرالیا برخوردار هستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد