انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

راهنمای اپلای به کشور کانادا

  

1. قبل از هر چیز صفحه دپارتمان رشته خود در دانشگاه هایی که مدنظر دارید را چک کنید و از مدارکی که می بایست بفرستید و همچنین ددلاین هردانشگاه باخبر باشید.

2. حتما سعی کنید نهایتا 15 روز مانده به ددلاین دانشگاه تمام مدارک به خصوص مدارک زبان رو آماده کرده باشید. اگر دیر اپلای کنید ممکنه پروسه بررسی پرونده شما طولانی تر از حد معمول شود و حتی ممکن است مورد قبول دپارتمان واقع نشه و شانس خودتون رو در اون دانشگاه از دست بدید. کار اپلای رو هیچ وقت دقیقه 90 نگذارید. قطعا به ضررتان خواهد شد. از ما گفتن بود.

3. دانشگاه های کانادا بسیار معدل و نمره محور هستند، به گونه ای که اگر از مینیمم دانشگاه ها کمتر باشید احتمال ریجکت شدن پرونده شما بالاست. از طرفی اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا نسبت به سایر جاها بالاتر است لذا اگر معدل خوبی ندارید پیشنهاد می کنیم کانادا را در انتخاب های بعدی خود قرار دهید.

4. نکته بسیار مهم در اپلای به دانشگاه های کانادایی داشتن سوپروایزر یا استاد است. به جز موارد خاص که رزومه بسیار خوب و نمرات بالایی دارند به هیچ وجه بدون سوپروایزر به دانشگاه های کانادا اپلای نکنید. شانس پذیرش دارید اما شانس گرفتن فاند فقط به استاد بستگی دارد. به خصوص که بعضی از دانشگاه ها بدون استاد حتی پذیرش قطعی هم نمی دهند. در نتیجه یا در دانشگاه های مورد نظرتون استاد پیدا کنید و تا حدودی اوکی رو از آنها بگیرید و بعد پرونده خود را سابمیت کنید و یا اپلای نکنید که در بسیاری از موارد فقط هزینه اپلیکیشن فی پرداخت کردید و هیچ نتیجه ای عایدتان نشده است. به امید آنکه شاید شانس داشته باشم استادی از رزومه من خوشش بیاید نباشید. شانس خودتان را در ایمیل و مکاتبه با اساتید محک بزنید. اگر هم می خواهید شانس خودتان را محک بزنید پیشنهاد می کنیم در دانشگاه های آمریکایی حداقل شانس خودتان را محک بزنید چون در کانادا از شانس زیادی برخوردار نیستید اما در آمریکا حتی در صورت نداشتن سوپروایزر باز هم این شانس برای شما وجود داره که بتونید پذیرش با فاند بگیرید.

5. اگر در دوره کارشناسی قرار دارید و تا به الان معدل بالای 16.5 داشته اید و فکر می کنید می توانید تافل بالای 100 و یا آیلتس بالای 7 کسب کنید و از رزومه تحقیقاتی نسبتا خوبی هم برخوردار هستید (دارا بودن حداقل چند مقاله داخلی و چند مقاله کنفرانسی خارجی بسیار کمک کننده خواهد بود) شانس پذیرش در مقطع ارشد به همراه فاند در دانشگاه های کانادا نسبت به سایر نقاط جهان تا حدی بیشتر است. لذا کانادا را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در اولویت خود قرار دهید و در اولویت بعدی شما آمریکا قرار گیرد. (به جز مواردی که در دانشگاه های آمریکایی توانسته باشید استادی پیدا کنید که با زمینه تحقیقاتی شما در مقطع کارشناسی مچ باشد که در این گونه موارد قطعا اولویت خود را آمریکا قرار دهید اما در شرایط مساوی در کانادا شانس پذیرش با فاند در مقطع ارشد به نسبت بیشتر است.)

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 23:44

سلام
دانشجوی سال آخر کارشناسی برق قدرت دانشگاه شریف هستم
معدل کارشناسیم 15 و ارشد رو هم قصد دارم در شریف در گرایش ماشین های الکتریکی ادامه بدم و برای phd اپلای کنم در کارشناسیم روی پروژه کارشناسیم یک مقاله در زمینه ی ماشین الکتریکی میتونم بدم و در ارشدم تعدادشو بیشتر میکنم.
بشدت این مساله که فاند کامل بتونم بگیرم برام مهمه
بنظرتون شانسم چطوره و اینکه چکارایی در ادامه بکنم بهتره و اینکه اگر روی فاند کامل حساب کنم تا چه حد میتونم بگیرم؟
ممنون

سلام خدمت مهندس گرامی تلگرامم بیاد تا بیشتر کمکتون کنم موفق باشید
powerelectronic4u@

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد