انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

9‏ راه خارق العاده که میتوانیم انرژی بادی را تحت کنترل در آوریم


توربین طوفانی Challenergy

challenergy's-typhoon-turbine

challenergy ژاپن یک توربین با توانایی مهار تندباد (بادهای مخرب و طوفان‌های متداول ژاپن) ساخته است. این توربین با استفاده از یک طراحی ایده‌آل بسیار با دوام در برابر نیروهای طوفان مقاومت کند.

این توربین از یک شافت عمودی استفاده می کند و جایگزین تیغه‌های استاندارد، ستون‌های عمودی استفاده شده‌است که از اثر مگنوس استفاده می‌کند و نیرویی هنگام چرخش در باد ایجاد می‌کند.

این طراحی اجازه می‌دهد تا سرعت توربین کنترل شود بنابراین میزان چرخش را حتی در تندبادها، پایدار نگه می دارد (بر خلاف توربین‌های عادی که در این شرایط قفل می‌شوند) همچنین این توربین در بادهای آشفته و بدون جهت هم بهتر کار می‌کند، البته این پایایی هزینه بر است.

ظاهرا بازده این توربین‌ها، 10 درصد کمتر از توربین‌های بادی معمولی است، اگرچه هنوز این توربین در باد و طوفان‌های واقعی آزمایش نشده است و اینکه این توربین به صورت مورد انتظار کار می‌کند یا نه، یک سوال بی‌جواب است.

  

 

توربین های windstalk

windstalk-conceptual-generator

شرکت Windstalk  در چندسال اخیر یک راهکار جالب ارایه کرده و اگر بخواهیم صادق باشیم بعید است این راهکار به ثمر برسد! اگرچه ایده بسیار جالبی است و این ایده یا چیزی شبیه این ممکن است در آینده انجام‌پذیر باشد.

شرکت windstalk با شرکت‌های تولیدکننده ژنراتور بادی در سطح جهان کاملا متفاوت است، این ژنراتورها در اصل یک قطب بسیار بلند دارند و به وسیله یک دکل خمیده کار می‌کنند و در باد تاب میخورند. این تکان دکل‌های خمیده انرژی را به وسیله پیزوالکتریک تولید میکند، در واقع هنگامی که این کشش و انقباضها رخ می‌دهد ساقه این دکل‌ها جریان برق را تولید میکند. از جمله مزیت‌های این توربین نسبت به توربین‌های معمولی، قسمتهای متحرک کمتر و امکان جمع شدن توربین ها در یک گروه نزدیک به هم وجود دارد. هیچ windstalk ی تولید نشده است و هنوز یک ایده خام است.

توربین بادگیری sheerwinds

sheerwind-funnel-turbine

در حالی که برخی از طراحی‌های توربین سعی می‌کنند توربین‌ها را از زمین بالاتر ببرند، sheerwinds روش متضاد آن را در پیش گرفته‌است. در طراحی  sheerwind، توربین در پایین یک سازه مهندسی شده خاص قرار گرفته است که بادگیرهای بادی در هوا از دهها فوت به نزدیکی سطح زمین می‌‌آیند.

Sheerwinds از یک بادگیر بزرگ در بالای سازه استفاده کرده است که باد را از طریق تونل به سمت پایین هدایت می کند .تونل در پایین برای افزایش سرعت باد باریک می شود و یک یا چند توربین در آنجا برای تولید برق قرار داده شده است .

جانمایی توبین در سطح زمین باعث می‌شود آنها راحتتر نصب و نگهداری شوند وطراحی بادگیر این اجازه را به توربین می دهد که استفاده مفیدی از بادهایی که از هر سمتی می آید ببرد.

این طراحی نسبت به طراحی توربین‌های مرسوم بازده را افزایش می‌دهد به طوری که آزمایش های انجام شده توسط شرکت نشان میدهد که انرژی متوسط تولید شده این توربین ها 3برابر بیشتر از توربین های مشابه با اندازه استاندارد است.

توربین های میکرو Zaphyr

zephyr-energy's-micro-turbine

Windbeam یک میکرو ژنراتور است که از بادهای ملایم برای تولید چند میلی وات توان استفاده می کند و می‌توان آن را در کوله پشتی گذاشت. این میکروژنراتور با یک پورت شارژ برای مواقع ضروری یا در مناطق روستایی که دسترسی به برق نیست طراحی شده است.

طراحی windbeam خیلی ساده است : یک میله افقی سبک متصل شده به فنرها که میتواند آزادانه به بالا و پایین برود و یک آهنربای کوچک در پایین میله قرار گرفته شده است که وقتی در معرض باد قرار می‌گیرد به سرعت بالا و پایین می رود و این حرکت سریع مقدار کمی الکتریسیته تولید میکند.

طراحی windbeam بسیار ساده است و برای ساخت آن از مواد ساده و ارزان استفاده شده است. این شرکت خیال دارد که windbeam ها در تمام کیت های ماشین های اورژانس قرار دهد. همچنین این میکرو ژنراتور دارای برخی کاربردهای حیاتی برای استفاده چراغ قوه و بسیاری از دستگاههای کوچک برقی در روستاها و مناطق بدون برق دایم هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد