انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

روش های نوین تولید انرژی الکتریکی از باد

سه راه متنوع دیگر در کنترل انرژی بادی را در ادامه میخوانیم.

  

توربین پوشیده ogin

ogin's-shrouded-turbine

Ogin energy  از توربین‌های محور افقی استفاده می‌کند که دارای به‌روز رسانی‌های قرن 21 می‌باشد. توربین‌های ogin به وسیله یک پوشش طراحی شده خاص پوشیده شده‌اند، که بادگیرها برای افزایش بازدهی توربین‌ها جریان باد را وارد می‌کنند.

پوشش، مقدار جریان هوا را در بین تیغه‌ها بیشتر می‌کند، به این معنی که توربین‌های ogin در مقایسه با توربین‌های قدیمی می‌توانند هنگامی که سرعت باد کمتر است عمل کنند. پوشش همچنین سرعت هوا را بالا می‌برد و دِرگ را کاهش می‌دهد که افزایش بازدهی توربین را همراه دارد و اجازه می‌دهد توربین‌ها در فاصله کمتری نسبت بهم قرار بگیرند. توربین‌های ogin بسیار کوچکتر از توربین های کنونی اند که برای استفاده‌های تجاری یا مسکونی طراحی شده‌اند.

توربین‌های کایتی

kite-power-systems'-offshore- turbine

شرکتی در اسکاتلند از کایت‌ها برای بادهای کنار ساحلی استفاده کرده است. شرکت سیستم‌های توان کایتی تاسیساتش را در استنرر اسکاتلند بنا کرده است که از یک جفت کایت برای به‌دست آوردن 2 تا 3 مگاوات برق استفاده می‌کند.

کایت‌ها به یک کابل بسیار بزرگ متصل اند که 1000 پا بالاتر از سطح دریا شناورند. کایت‌ها به صورت پشت سرهم حرکت می‌کنند به طوری که وقتی یکی از آن‌ها به وسیله‌ی باد بالا می‌رود دیگری پایین می‌آید. کایت بالا رفته یک  را می‌چرخاند که برق تولید شود.

یکی ازمزیت‌های استفاده از کایت این است که به‌راحتی روی یک قایق شناور نصب می‌شود که این بسیار آسانتر از نصب یک صفحه صلب ساحلی است. همچنین تعمیر و نگهداری آن به دلیل وجود ژنراتور و بسیاری از قطعات متحرک روی سطح آسان است و نصب کایت‌ها به اندازه کافی ارزان است که یارانه‌های دولتی را نخواهد.
اگرچه یکی از معایب بزرگ این است که کایت‌ها باد ثابت و همیشگی می‌خواهند که در بیشتر مناطق وجود ندارد. اسکاتلند یک منطقه ایده‌آل برای این‌کار است، اما برای پذیرش گسترده  این طرح، شرکت باید زمانی که انرژی باد افت میکند، یک راه حل را ایجاد کند.

 

توربین‌های مرغ مگس‌خواری شرکت  Tyer Wind

tyer-wind's-hummingbird-turbine

یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های توربین، این مدل توربین است که متعلق به شرکت Tyer Wind است. این شرکت از حرکت‌های سریع بال مرغ مگس‌خوار الهام گرفته‌است. حرکت8ی شکل بال مرغ مگس‌خوار یک نیروی بالابرنده اساسی تولید می‌کند که حتی در هنگام وضعیت بادی آشفته بسیار پایدار است. شرکت Tyer تلاش می‌کند این ویژگی‌ها را با استفاده از شکل باله و حرکات مشابه در توربین بادی به‌کار بگیرد.
توربین های بادی Tyer از دو تیغه بال مانند که به صورت الگوی 8ی شکل حرکت می‌کند برای تولید برق استفاده می‌کند. طراحی یکتای این توربین مزایاهایی از جمله توانایی کارکردن در بادهای شدید و همچنین نزدیک هم قرار گرفتن توربین‌ها به هم را فراهم می‌کند.

اگرچه این راهکار هنوز تست نشده و تا زمانی‌که طراحی بال‌ها روی مرغ مگس خوار به خوبی انجام نشود مشخص نیست به خوبی روی توربین کار می‌کند. در تست‌ها این‌طور که  معلوم است کارایی کمتری نسبت به توربین‌های استاندارد با همین سایز دارند و حرکت سریغ تیغه‌ها ممکن است مقاومت و دوام آن‌را کمتر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد