انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تعمیر موتور تکفاز - قسمت سوم

باتوجه به وجود موتورهای تکفاز در بسیاری منازل و صنایع، بر آن شدیم که در این مبحث، تعمیر موتور تکفاز را با تمام جزییات بررسی نماییم، جهت تعمیر موتور تکفاز لازم است این مراحل را بطور کامل انجام دهید. امیدواریم این مقاله مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

تعمیر موتور تکفاز - قسمت سوم
  

مرحله 21: بلبرینگها

بلبرینگ ها

 

شما با اندازه گیری قطر بلبرینگهای قدیمی،  می توانید بلبرینگ مناسب را بیابید. اعداد کوچکی روی لبه ی بلبرینگها وجود دارد و شما می توانید آنها را بخوانید و از روی آن بلبرینگ صحیح را خریداری کنید. (به عنوان مثال 6302).

مرحله 22: مونتاژ بلبرینگها (یاتاقانها)

 مونتاژ بلبرینگ ها 1

مونتاژ بلبرینگ ها 2

محور روتور را با گریس روانکاری کنید و بلبرینگها را روی شفت موتور نصب کنید.

مرحله 23: مونتاژ موتور

 مونتاژ موتور 1

مونتاژ موتور 2

محل قرارگیری بلبرینگها (هوزینگ بلبرینگ) در درپوشهای هر دو طرف را با گریس روانکاری کنید. ابتدا درپوش اول را روی روتور را قرار دهید( واشر فنری را فراموش نکنید). سپس روتور به همراه درپوش را درون استاتور قرار دهید و پیچ های آن را محکم ببندید. بعد از آن، درپوش دوم (سمت دیگر) را روی استاتور قرار داده و پیچ های آن را محکم ببندید.

مرحله 24: پره فن موتور

    پره فن موتور

پره فن موتور 2

وقتی که پره فن را تمیز میکردیم، متوجه شدیم که ترک خورده است. و با استفاده از دستگاه تراش، یک حلقه آلومینیومی ساخته و آن را روی پروانه قرار داده و محکم کردیم. قرار دادن گیره روی محور روتور. پره فن موتور را روی روتور قرار می دهیم ( شما می توانید آن را با یک سشوار صنعتی گرم کنید، اما بیش از حد گرم نکنید زیرا ممکن است نرم شود و از شکل طبیعی خود خارج شود ). اگر پروانه فن شما آسیب دیده است، یک پره فن نو بخرید و جایگزین آن کنید ( آن ها ارزان هستند) فقط میخواستیم به شما نشان دهم که می توانید آن را تعمیر کنید.


مرحله 25 : پوشش محافظ فن  

پوشش محافظ فن

کاور را سند بلاست کرده و ترک های آن را با لحیم کاری آهن و همچنین حرارت دادن به پلاستیک آن، تعمیر نمودیم، و آن را رنگ سیاه زده و روی موتور نصب کردیم( به پیچ نیازی نبود).

مرحله 26: خازن

 

خازن 2

با استفاده از بست های زیپی خازن را روی موتور نصب میکنیم ( همانگونه که در تصویر میبینید، دو سوراخ روی بدنه ایجاد کرده و بست ها را از درون آن عبور می دهیم). اگر خازن ندارید، مقدار دقیق خازن مربوطه همراه ولتاژ آن روی پلاک موتور حک شده است، آن را تهیه نمایید ( برای موتور تحت تعمیر ۲۰ میکروفاراد است ) . سیم های خازن را به جعبه ترمینالهای روی موتور داخل کنید.

مرحله 27: تخته ترمینال

 تخته ترمینال 1

تخته ترمینال 2

کابل برق را داخل جعبه ترمینال بفرستید و آن را به گونه ای اتصال دهید که نتوانید آن را بیرون بکشید. ترمینال ها را همانگونه که در تصویر ۳ وصل کرده ایم اتصال دهید. واشر آب بندی درپوش جعبه ترمینال آسیب دیده بود، بنابراین از لاستیک اسفنجی قدیمی که داشتیم یک واشر جدید ساختیم. پیچ درپوش را بر روی تخته ترمینال موتور محکم ببندید.

مرحله 28: مونتاژ پولی

مونتاژ پولی

 

محور روتور را با استفاده از گریس روانکاری کنید و پولی را روی آن مونتاژ کنید.

مرحله 29: تست

تست موتور

 

موتور را روشن کنید و جریان آن را اندازه بگیرید ( جریان برای موتور تعمیر شده باید در  ۱ آمپر باشد ). اگر موتور به نرمی و روان کار کند ، کار شما به پایان رسیده است.

مرحله 30: نتیجه

نتیجه

 

نتیجه 2

بازسازی موتور الکتریکی زمان زیادی میگیرد، مخصوصا اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید. اما زمانی که نتیجه کار را مشاهده می کنید، احساس نمی کنید وقتتان تلف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد