انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تافل

کلمه TOEFL در واقع مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language است، بنابراین کسانی که می‌خواهند مهارت خود در زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم محک بزنند در امتحان تافل شرکت می‌کنند. مدت زمان برگزاری این آزمون تا حدی طولانی است و جهت آمادگی برای آن باید ماه‌ها تلاش کنید.


ممکن است بنا به دلایل مختلفی نظیر ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و یا کار کردن در کمپانی‌های بین المللی بخواهید در این چالش بین المللی شرکت کنید. در اینجا ابعاد مختلفی مربوط به این آزمون را مورد بررسی قرار می‌دهم.


اولین قدم در راستای موفقیت در امتحان TOEFL این است که بدانید در آن از شما چه چیزی خواسته می‌شود.


آشنایی با ساختار کلی و ثابت تافل و نوع سوالاتی که در آن مطرح می‌شود قطعا در سرعت عمل و نمره نهایی شما تاثیر بسزایی دارد؛ همچنین آماده شدن برای آزمون TOEFL در چنین شرایطی آسان‌تر است. جهت افزایش بهره‌وری مطالعات خود و کسب نمره بالا، باید بفهمید که چه چیز را در زمان مطالعات خود بخوانید!


این آزمون به طور کلی از ۴ بخش تشکیل می‌شود. ممکن است نوع سوالات این بخش‌ها را تاکنون در کلاس‌های زبان خود ندیده باشید، بنابراین آشنایی با فرمت سوالات یکی دیگر از نکات مهم در دوران آماده‌سازی خود برای آزمون تافل است.




نگاه اجمالی به ۴ بخش آزمون


  • بخش ریدینگ تافل (TOEFL Reading) را باید در بازه زمانی ۶۰ الی ۱۰۰ دقیقه پاسخ دهید. در اینجا مهارت شما در فهمیدن و آنالیز متون انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. موضوعات این بخش بیشتر مربتط با علم و موارد آکادمیک است.
  • بخش لیسنینگ تافل (TOEFL Listening) را باید در عرض ۶۰ الی ۹۰ دقیقه پاسخ دهید. جهت موفقیت در این بخش باید مهارت خود در فهمیدن ورودی کلامی (شفاهی) را تقویت کنید؛‌ به عنوان مثال زمانی که استاد دانشگاه در حال ارائه یک سخنرانی به زبان انگلیسی است. در این بخش ۴ الی ۶ سخنرانی پخش می‌شود و باید به سوالاتی پیرامون آنها پاسخ دهید. این سوالات فهم شما از محتوی سخنرانی‌ها و احساسات گویندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
  • بخش اسپیکینگ تافل (TOEFL Speaking) کوتاه‌ترین قسمت آزمون است و تنها ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در اینجا ۶ تمرین مختلف وجود دارد که باید در میکروفونی صحبت کنید. در اینجا مهارت شما در بیان احساسات و نظرات خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • در نهایت برای بخش رایتینگ تافل (TOEFL Writing) حدود ۵۰ دقیقه فرصت دارید تا مهارت خود در نوشتن متون انگلیسی را نشان دهید. دانش گرامری و لغوی شما در اینجا باید به خوبی در جملات و پاراگراف‌ها به کار گرفته شود.


نمره هر یک از این بخش‌ها ۳۰ است و در مجموع نمره تافل از ۱۲۰ نمره در نظر گرفته می‌شود. بنابراین بالاترین نمره‌ای که در آزمون تافل می‌توان کسب کرد، ۱۲۰ است. تمامی ۴ بخش TOEFL را باید در عرض یک روز انجام دهید. مدت زمان کلی آزمون حدود ۴ ساعت و نیم است و در بین آن یک استراحت کوتاه خواهید داشت (بین دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ).


سایر نکاتی که باید در مورد آزمون تافل بدانید:


  • امکان نوت برداری و یادداشت در حین آزمون برای داوطلبین فراهم است. نمایندگان برگزاری برگه‌های چک نویس و مداد را در اختیار شما قرار خواهند داد و می‌توانید حین انجام بخش لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ (مصاحبه تافل) و رایتینگ از این چک‌نویس‌ها استفاده کنید. حین خروج از محل آزمون باید تمامی این برگه‌های استفاده شده و یا خالی را تحویل دهید!
  • برای تایم ۱۰ دقیقه‌ای استراحت خود خوراکی و نوشیدنی به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد استفاده از سرویس بهداشتی و یا استراحت بیشتر را دارید، این امکان فراهم شده است، اما… زمان مجاز شما برای پاسخ به سوالات هدر می‌رود.
  • در نهایت به همراه داشتن تلفن هوشمند، تبلت و یا سایر گجت‌های الکترونیکی ممنوع است. حتی در حین استراحت ۱۰ دقیقه‌ای نیز حق استفاده از آنها را ندارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد