انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir، سامانه ای در جهت رشد و پیشرفت میزان سطح علمی کشور است. این سامانه همان طور که از نامش نیز پیدا است، برای جستجوی میزان همانندی متن مقالات علمی دانشجویان کشور، راه اندازی شده است. به این صورت که استادان و دانشجویان می توانند بعد از ثبت نام در این سامانه، متن مقالات، رساله ها و پروپوزال های خود را وارد این سامانه کنند.

سپس این سامانه میزان همانندی متن آن را با مقالاتی که از قبل نوشته شده، بررسی کرده و نتیجه را گزارش می دهد. بهره برداری از این سامانه، کمک زیادی به حفظ حقوق نویسندگان مقالات و پروپوزال ها می کند. البته سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir، خدمات بسیار مفید دیگری مانند گزارش طرح پژوهشی، مقاله نشریه ادواری و ... نیز ارائه می دهد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید زیرا بعد از معرفی کامل این سامانه، به ارائه نحوه ثبت نام و ورود به این سامانه، همچنین امکانات ارائه شده در این سامانه خواهیم پرداخت.


شماره تماس  و واتس اپ برای مشاوره و راهنمایی:   09906118613

 

برای ورود به سامانه همانندجو کلیک کنید

 

سامانه همانندجو

 

سامانه همانند جو به نشانی tik.irandoc.ac.ir می باشد که تمامی فعالیت های مربوط به بررسی مقالات، پروپوزال ها و رساله های دانشجویان در آن انجام می شود.


  


سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

سامانه همانند جو tik.irandoc.ac.ir، یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سایت ایرانداک است. این سامانه بیشتر مورد استفاده دانشجویان و اساتیدی قرار می گیرد که قصد انجام پژوهش های علمی، نوشتن پایان نامه و... را دارند. استفاده از این سامانه در روند نوشتن پایان نامه کمک بسیار زیادی به شما می کند تا یک پژوهش منحصر به فرد، در کنار رعایت اصول حرفه ای نوشتن پایان نامه تولید کنید.

 

در روند تالیف یک پایان نامه، برخی اساتید راهنما از دانشجویان می خواهند تا پس از پایان هر فصل از پایان نامه، آن بخش از نوشتار خود را در سامانه همانندجو بارگزاری کنند. اگر شباهت متون تولید شده دانشجو، زیر 30 درصد یا حداقل زیر درصدی که مورد نظر استاد مربوطه باشد، آن پایان نامه قابل قبول بوده و دانشجو می تواند پایان نامه خود را برای جلسه دفاع آماده کند.

 

سامانه همانند جو یک هدف اصلی را دنبال کرده و آن، حمایت از حقوق مالکیت فکری است. این سامانه به منظور کمک به پژوهشگران جهت یافتن موضوعات جدید و انتخاب آن برای پژوهش، راه اندازی شده است. سامانه همانند جو با هدف پیشگیری از سرقت های علمی، به بررسی عدم کپی برداری در پایان نامه ها، پروپوزال ها و مقاله ها می پردازد. این کار کوششی در جهت حفظ حقوق پدید آوراندگان و زمینه سازی مناسب برای دسترسی آزاد همه به منابع اطلاعاتی است.

 

سامانه همانندجو با دریافت متن از کاربر و بعد از آن، با جستجوی خودکار در متن کامل پایان ‌نامه‌ های کارشناسی‌ ارشد و رساله ‌های دکتری موجود در پایگاه‌ های ایرانداک، نوشته‌ های همانند را بازیابی کرده و میزان همانندی و منابع اطلاعات همانند آن ها را نشان می ‌دهد.  از این سامانه می توان به عنوان راهنمای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد نیز کمک گرفت.

 

سازندگان این سامانه پر کاربرد، در مورد نحوه استفاده از آن و میزان صحت کار آن تاکید دارند که سامانه همانندجو در بخش نرم‌ افزار و موتور جستجو، قابلیت راستی آزمایی دارد. موتور جستجو کارش را به دقت و به درستی انجام داده و خروجی‌ هایی که ایجاد می ‌کند، بی‌ربط یا غیرقابل استناد نیستند.

 

فرد به محض اینکه خروجی را دریافت کرد، می‌ تواند به راستی ‌آزمایی آن پرداخته و تشابهات را بررسی کند. در عین حال سامانه ایرانداک این آمادگی را دارد که شبهات فکری افرادی را که فکر می کنند موتور جستجوی آن، نیازمند بررسی بیشتر است، برطرف کند.



نحوه ثبت نام در سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

به طور کلی، استفاده از سایت سامانه همانندجو، چندان مشکل به نظر نمی رسد، اما باز هم امکان دارد استفاده از سامانه برای برخی کاربران ابهاماتی را به همراه داشته باشد. در ادامه به ارائه لینک ورود مستقیم به سامانه همانند جو ایرانداک پرداخته و مراحل دریافت درصد همانندجویی پایان نامه و پروپوزال را توضیح می دهیم.

 

در مرحله اول وارد سایت irandoc.ac.ir شده و مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه همانندجویی در نوشتارهای علمی کلیک نمایید.

 

سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

 

حال به صفحه مربوط به سامانه همانندجو که مشابه تصویر زیر است، هدایت شده اید. برای ثبت نام در این سامانه، در مرحله اول مطابق تصویر زیر بر روی گزینه نام نویسی کلیک کنید.

 

سامانه همانندجو

 

سپس با صفحه زیر مواجه خواهید شد که اگر دانشجو هستید، می بایست بر روی گزینه نام نویسی شخص حقیقی کلیک نمایید. در غیر این صورت بنا به وضعیت خودتان، گزینه مربوطه را انتخاب نمایید.

 

سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

 

حال با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و با تکمیل ثبت نام خود، امکان بهره مندی از امکانات ارائه شده در سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir را برای خود فراهم کنید.

 

سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir

 

اگر قبلا ثبت نام نموده اید، برای ورود به این سامانه باید مطابق مراحلی زیر عمل نمایید. برای ورود به این سامانه، مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

 

 سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir

 

حال در صفحه زیر رایانامه و رمز عبور خود را وارد کرده تا بتوانید وارد پنل کاربری خود شوید.

 

 سامانه همانند جو

 

پس از وارد کردن رایانامه و رمز خود، با صفحه زیر مواجه خواهید شد که پنل کاربری شما در این سامانه می باشد.

 

 سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir

 

براساس پروژه ای که دارید، بر روی یکی از گزینه های پیشنهاد پروپوزال کارشناسی ارشد، پایان نامه کارشناسی ارشد، پیشنهاد پروپوال دکتری تخصصی و ... مطابق تصویر بالا کلیک نمایید. در تصویر زیر گرینه همانندجویی پایان نامه کارشناسی ارشد انتخاب شده است. در فیلد دوم، نوع متن ارسالی (متن کامل – بخشی از پایان نامه) را مشخص نموده و  سپس بر روی گام بعد کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

 

 سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir

 

در بخش بعدی عنوان پایان نامه خود را در جای خالی اول وارد کرده و متن همانندجویی را در فیلد دوم وارد نمایید. سپس مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه گام بعدی کلیک کنید.

 

 سامانه همانند جو

 

در این بخش ایمیل و شناسه استاد راهنمای خود را وارد کنید. بهتر است قبل از ثبت نام، این دو مورد را از استاد راهنمای خود پرسیده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

 

 سامانه همانند جو

 

در مرحله آخر، وارد بخش پرداخت هزینه همانندجویی پایان نامه می شوید. مبلغ آن را که فعلا 18000 تومان می باشد پرداخت کرده و گزینه تکمیل فرآیند را بزنید. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی برای وارد کردن اطلاعات به سامانه همانندجویی ایرانداک وجود نداشته و دانشجو هر بار با پرداخت مبلغ مورد نظر می تواند متن نوشتاری پایان نامه خود را همانند جویی کرده و درصد شباهت را به دست آورده و اصلاحات لازم را انجام دهد.


امکانات سامانه همانند جو tik.irandoc.ac.ir

همانطور که در تصویر زیر می بینید، امکانات سامانه همانند جو شامل 7 بخش شده که به صورت قسمت های مجزا از هم قرار دارند تا دانشجو به راحتی بتواند برای ثبت درخواست همانند جویی، با توجه به گزینه مورد نظرش اقدام نماید.

 

 سامانه همانند جو  tik.irandoc.ac.ir

 

امکانات سامانه همانندجویی tik.irandoc.ac.ir عبارتند از:

 

پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد

 

انتخاب موضوع پایان نامه، ثبت پروپوزال یا انواع مقالات علمی، یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل در دوران دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد است. دانشجویان بعد از جستجوی فراوان برای انتخاب موضوع پایان نامه و مشورت با اساتید، اقدام به تدوین و نگارش پروپوزال می کنند.

 

تدوین پروپوزال باید طبق فرمت پروپوزال دانشگاه و رعایت اصول آن باشد. سیستم همانندجو بعد از آپلود کردن فایل پروپوزال، تمام متن آن را بررسی کرده و متون کپی شده از سایر پایان نامه ها و مقالات استفاده شده در آن را برای شما به نمایش در می آورد.

 

در هر دانشگاهی، مقیاس متفاوت می باشد، اما معمولا متن پروپوزال شما باید مشابهت زیر 30 درصد داشته باشد تا مورد تایید استاد راهنما و مدیر گروه تحصیلات تکمیلی قرار بگیرد. اطلاعات دقیق را از استاد راهنمای خود درخواست نمایید.

 

پیشنهاد (پروپوزال) رساله دکتری تخصصی

 

اصالت محتوای رساله دکتری و پروپوزال دکتری پیش از تصویب در گروه، و اصالت محتوای فایل حاوی متن رساله پیش از برگزاری دفاع از رساله، با استفاده از سامانه همانندجو بررسی می‌ شود. دانشجو برای درخواست همانندجویی می‌ بایست ایمیل و کد شناسه استاد راهنمای خود را داشته و در هنگام درخواست همانندجویی، ایمیل و کد شناسه ایشان را در قسمت مربوطه وارد نماید.

 

در صورتی که استاد راهنما ایمیل و کد شناسه نداشته باشد، دانشجو می‌ تواند از ایمیل و کد شناسه مرکز استفاده نماید. بدیهی‌ است در این صورت، نتیجه به استاد راهنمای شما ارسال نشده و دانشجو باید نتیجه همانندجویی را به ایمیل استاد خود ارسال نماید.  

 

بعد از طی این مراحل مطابق با راهنماهای تصویری که در بالا به آن اشاره شد، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، لازم است پروپزوال و پایان نامه خود را در سامانه ملی ثبت کنند.

 

گزارش طرح پژوهشی، مقاله نشریه ادواری و کتب

 

سامانه همانند جو برای کلیه مقالات، نشریه ‌ها، گزارش های طرح های پژوهشی همایش ها و همچنین ناشران کتاب‌ ها نیز کاربرد اساسی دارد. ناشران و برگزارکنندگان می‌ توانند با عضویت در این سامانه، انواع مدرک علمی را همانندجویی کرده و از درستی مالکیت فکری آنها آسوده شوند.

 

همانندجویی در نوشتار کتاب ها، طرح های پژوهشی، نشریات، مقالات و رساله‌ ها و دیگر مدارک علمی، گامی در کمک به حفظ حقوق پدیدآوران و گسترش علم و فناوری، همچنین زمینه ‌سازی برای دسترسی آزاد همگان به اطلاعات است. «همانندجو» با جستجوی خودکار در کلیه متون پایان نامه ها، مقالات علمی و همچنین در وب، نوشته‌ های همانند را بازیابی و میزان مشابهت و منبع اطلاعات یکسان را نمایش می ‌دهد.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا نیز آماده اند تا هر گونه اطلاعات لازم در خصوص سامانه همانند جو tik.irandoc.ac.ir را در اختیار متقاضیان قرار دهند. بدین منسظور می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان سامانه صحبت نمایید.



سوالات متداول


1- ✔️ سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir چیست؟

✔️ سامانه همانند جو tik.irandoc.ac.ir برای جستجوی میزان همانندی متن مقالات علمی دانشجویان کشور، راه اندازی شده است. توضیحات بیشتر در خصوص این سامانه در متن مقاله قرار دارد. 



2- ✔️ ثبت نام در سامانه همانندجو tik.irandoc.ac.ir به چه صورتی انجام پذیر است؟

✔️ با توجه به متن مقاله، در مرحله اول وارد سایت irandoc.ac.ir شده و مطابق راهنمای تصویری در متن مقاله، بر روی گزینه همانندجویی در نوشتارهای علمی کلیک نمایید.



3- ✔️ امکانات سامانه همانندجویی tik.irandoc.ac.ir چیست؟

✔️ با توجه به متن مقاله، این سامانه امکاناتی مانند پیشنهاد (پروپوزال) رساله دکتری تخصصی، گزارش طرح پژوهشی، مقاله نشریه ادواری و کتب و ... را ارائه می دهد. توضیحات بیشتر در متن مقاله موجود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد