انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

سیستم های ریزشبکه در حضور کنترلرهای مقاوم

در حالت کلی ریزشبکه (میکروگرید) یک سیستم مجتمع هیبریدی با خط DC و AC می باشد که در چندین باس دارای منابع تولید از نوع تجدیدپذیر و همچنین انواع بارهای خطی ، غیرخطی و دینامیکی می باشد که ممکن است در طول زمان تغییر کنند .

شکل زیر شماتیک کلی از یک ریزشبکه را نشان می دهد :

در این شکل منابع مختلف با استفاده از توان متناظر آن ها نشان داده شده اند و در مورد نوع این منابع DG در ادامه صحبت شده است .

آنچه در این بیان مهم است نحوه تحریک کنترلر در سیستم همه منظوره است ، بحث ریزشبکه در ارتباط نزدیک با تشخیص مناسب و هر چه سریعتر جزیره ای شدن است که از آن به عنوان شناسایی حالت جزیره ای عنوان می شود . 

منابع DG در این شبکه از نوع تولید توان DC و سپس استفاده از اینورتر منبع ولتاژ جهت تبدیل توان به نوع AC می باشد . به این منظور شکل زیر را در نظر می گیریم .

البته می توان به جای کنترلر منبع ولتاژ (VSC) و به منظور کاهش هارمونیک ها و افزایش کنترل پذیری سیستم از کنترلر منبع جریان نیز استفاده کرد .

با این فرض و اینکه مقادیر فیلتر خروجی دارای پارامترهای مشخصی می باشند می توان مدلسازی را بر روی DG مورد نظر انجام داد . اما آنچه که مشخص است عدم قطعیت در مقادیر مقاومت ، راکتانس و سوسپتانس خروجی می باشد که بایستی در مدلسازی و طراحی کنترلر آن را در نظر داشت .

در طراحی سیستم کنترل استفاده از روش های مقاومی همچون مد لغزشی و کارهای مقاوم همچون H اینفینیتی و H2 می تواند در تحلیل این چنین مسائلی راه گشا باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد