انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

تفاوت سیستم منفصل از شبکه (آفگرید) و متصل به شبکه (آنگرید)

وقتی نوبت به نصب و استفاده از یک سیستم انرژی تجدیدپذیر می رسد، باید تصمیمات زیادی گرفت. با توجه به مسئله اهمیت سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و سخت افزار یک پروژه، انتظار می رود که سال ها دوام و عملکرد خود را حفظ کند؛ لذا می بایست که انتخاب های درستی صورت گیرد. با توجه به یک سیستم انرژی تجدیدپذیر در دسترس، می توان از پدیده های باد و خورشیدی، انرژی برق بدست آورد و به چند حالت مورد استفاده قرار داد؛ حالت اول استفاده داخلی و تامین برق مصرف کننده های مورد نظر (ساختار آفگرید یا منفصل از شبکه)، حالت دوم توزیع انرژی برق بدست آمده به شبکه توزیع سراسری برق (ساختار آنگرید یا متصل به شبکه) و حالت ترکیبی که علاوه بر تامین انرژی مصرف کننده های مورد نظر، تولید مازاد انرژی برق به شبکه سراسری توزیع منتقل می شود. در ادامه چهار تفاوت بین ساختار متصل به شبکه و ساختار منفصل از شبکه را به اشتراک می گذاریم تا به شما در انتخاب بهترین حالت، کمک کنیم.

انرژی خورشیدی منفصل از شبکه و منفصل از شبکه چیست؟

سیستم منفصل از یا متصل به شبکه، موارد زیر را تعیین می کند:

– نوع دسترسی شما به برق را تعیین می کند؟

– چه تجهیزاتی برای تولید انرژی برق مازاد مورد نیاز است؟

– در زمانی که شبکه از کار می افتد، چه اتفاقی رخ می دهد؟

– صورتحساب قبض برق چگونه محاسبه می شود و چه تسهیلاتی به آن تعلق می گیرد ؟


  


تفاوت شماره 1؛ دسترسی به برق

در سیستم منفصل از شبکه

منظور از سیستم های منفصل از شبکه چیست؟ با یک سیستم منفصل از شبکه، شما کاملا به منابع تجدیدپذیر و انرژی ذخیره شده در باتری ها برای تامین انرژی خانه یا محل کار خود متکی بوده و نسبت به شبکه سراسری توزیع برق مستقل هستید.

اگر سیستمی را انتخاب کنید که به شبکه سراسری برق متصل نباشد و ژنراتور برق هم نداشته باشید، فقط در دو زمان انرژی برق در دسترس خواهد بود:

1. زمانی که خورشید می تابد و پنل خورشیدی در حال تولید برق است (در سیستم مزرعه خورشیدی فوتوولتاییک) یا زمانی که باد میوزد و توربین بادی در حال تولید برق است (در سیستم مزرعه بادی)

2. زمانی که برق تولید شده توسط نیروگاه یا مزرعه انرژی تجدیدپذیر، در یک باتری یا (بانک باتری) ذخیره شده است

اگر باتری یا وسیله ای برای ذخیره انرژی خود نداشته باشید، در هوای ابری (برای سیستم مزرعه خورشیدی فوتوولتاییک) و در شرایط بدون وزش باد (برای سیستم مزرعه بادی) برق کمتر یا حتی اصلا در دسترس نخواهد بود.

در سیستم متصل به شبکه

در سیستم متصل به شبکه همیشه به برق دسترسی خواهید داشت (مگر اینکه شبکه توزیع سراسری برق قطع شود)، چه مزرعه شما در حال تولید باشد، چه در حال استفاده از باتری باشد و چه اصلا تولیدی نداشته باشد. در صورتی که در سیستم متصل به شبکه برق تولید نمی شود یا برق کافی برای تامین انرژی دستگاه ها، چراغ ها، ماشین آلات و غیره که استفاده می کنید، به میزان کافی در دسترس نیست، می توانید برای تکمیل و جبران میزان کمبود آن، انرژی مورد نیاز را از شبکه سراسری توزیع برق دریافت کنید. ساختار متصل به شبکه تضمین می کند که همیشه برق کافی برای آنچه نیاز دارید، در دسترس خواهد بود.

تفاوت شماره 2: چه اتفاقی برای تولید مازاد می افتد

تولید مازاد با سیستم منفصل از شبکه

بسته به میزان ظرفیت نیروگاه یا مزرعه مورد نظر، و همچنین میزان برق مصرفی و زمانی که از انرژی برق استفاده می شود، احتمالاً زمان هایی وجود خواهد داشت که سیستم شما بیشتر از آنچه که مصرف می کنید برق تولید می کند. اینکه چه اتفاقی برای این انرژی اضافی می افتد به تجهیزاتی که نصب می کنید بستگی دارد. اکثر سیستم های منفصل از شبکه برای تولید مقدار مشخصی الکتریسیته اضافی در طول روز طراحی شده اند که برای ذخیره سازی به باتری ها ارسال می شود. انرژی ذخیره شده در باتری ها زمانی که سیستم تولید نمی کند (مانند شب یا در هوای ابری) قابل دسترسی است. بسته به اهداف مورد نظر برای تامین انرژی، سیستم ها را می توان به گونه ای اندازه گرفت که در طول روز به اندازه کافی برق اضافی تولید کند تا کل مصرف انرژی را در تمام ساعات شبانه روز پوشش دهد. با این حال، با وجود بهترین و دقیق ترین تخمین ها، آب و هوا غیرقابل پیش بینی است و بطور قطع نمی توان حکم صادر کرد. اگر چندین روز متوالی هوای ابری غیرعادی را تجربه کنید، ممکن است سیستم نتواند برق کافی برای شارژ باتری ها و رفع تمام نیازها را تامین کند. در حالی که داشتن باتری های اضافی باعث آرامش خاطر می شوند و می توانند در صورت وقوع چنین اتفاقی، بانکی از برق ذخیره شده را فراهم کنند، اما گران هستند. بسته به میزان بودجه، خرید باتری های بیش از آنچه مورد نیاز است، می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.

تولید مازاد با سیستم متصل به شبکه

درست مانند سیستم های منفصل از شبکه، بسیاری از افرادی که سیستم متصل به شبکه را انتخاب می کنند، می خواهند بطورکامل و یا نسبتا کاملی، تمام مصرف انرژی خود را پوشش دهند. این خواسته را می توان با بهره گیری از سیستم متصل به شبکه برطرف کرد. بسته به زمانی از روز که از برق استفاده می شود، مزرعه تجدیدپذیر می تواند انرژی اضافی تولید کند و به جای ارسال انرژی برق تولیدی به باتری (مانند سیستم های منفصل از شبکه)، به شبکه سراسری توزیع برق ارسال می شود. در این وضعیت شرکت برق به مالک مزرعه بابت برق تولید شده و ارسال آن به شبکه اعتبار می دهد (که می تواند بصورت پولی و یا حق مصرف رایگان در ساعات مورد نیاز مصرف کننده باشد و یا هر طرح جبران کننده دیگر). سیستم متصل به شبکه یک مزیت مشخص نسبت به سیستم های منفصل از شبکه دارد؛ زیرا اندازه گیری شبکه و سایر روش های جبران از سوی شرکت های خدماتی چیزی را که اساساً ذخیره سازی رایگان است، ارائه می دهد.

تفاوت شماره 3: وقتی برق شبکه سراسری توزیع قطع می شود، چه اتفاقی می افتد

قطع برق با سیستم های منفصل از شبکه

در این وضعیت، سیستم مستقل از شبکه سراسری توزیع برق کار می کند. اگر طوفان یا رویداد بدی رخ دهد که برق را از بین ببرد، مزرعه می تواند به کار خود ادامه دهد و متوجه تغییراتی در سرویس یا دسترسی به انرژی برق خود نخواهید شد.

قطع برق با سیستم های متصل به شبکه

درست است که در سیستم متصل به شبکه، هر زمان که نیاز داشته باشید به برق دسترسی خواهید داشت. اما اگر سیستم خورشیدی متصل به شبکه دارید و شبکه قطع شود، برق نخواهید داشت؛ مگر اینکه سیستم خورشیدی متصل به شبکه همراه با باتری پشتیبان باشد.

تفاوت شماره 4: نحوه محاسبه هزینه برق

قبوض برق با سیستم منفصل از شبکه

اگر سیستم از نوع متصل به شبکه متصل نباشد، اصلا قبض برق دریافت نخواهید کرد. با این حال، حتی بدون قبض برق، سیستم های منفصل از شبکه اغلب گران تر هستند؛ زیرا تجهیزات اضافی مانند باتری هایی که برای دوام آن مورد نیاز هستند، گران تر هستند.

قبوض برق با سیستم متصل به شبکه

اگر یک سیستم متصل به شبکه را انتخاب کنید، باز هم می توانید حداقل هزینه را در قبض برق خود مشاهده کنید، حتی اگر سیستم خورشیدی شما تمام برق شما را تامین کند. یکی از انواع هزینه هایی که ممکن است همچنان مشاهده کنید، هزینه خدمات یا هزینه تحویل است. این هزینه ای است که برای اتصال خانه یا تجارت خود به شبکه سراسری توزیع برق از مشترکین اخذ می شود. برای بسیاری از خدمات شهری، این هزینه یک نرخ ثابت است که تحت تأثیر میزان برق مصرفی شما نیست.

سیستم های هیبریدی

یک سیستم هیبریدی سیستمی است که به شبکه متصل است، اما همچنین دارای یک بانک باتری برای ذخیره برق استفاده نشده است. این سیستم ها، اگرچه بدلیل هزینه اضافی باتری ها گران تر هستند، اما به صاحبان آن ها اجازه می دهند که چراغ ها را در هنگام قطع شدن شبکه روشن نگه دارند و حتی می توانند به کاهش هزینه های تقاضا برای مشاغل کمک کنند. در حالی که تفاوت های مشخصی بین سیستم های منفصل از شبکه و سیستم های متصل به شبکه وجود دارد، بهترین گزینه برای شما بستگی به وضعیت شما دارد. سیستم های منفصل از شبکه امکان آزادی کامل از ابزار را فراهم می کنند، اما اغلب گران تر هستند. سیستم های متصل به شبکه، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق را با وابستگی به شبکه ترکیب می کنند، بنابراین شما هرگز نگران نداشتن برق مورد نیاز برای تامین برق خانه یا کسب و کار خود نخواهید بود.

دو راه برای اتصال سیستم های خورشیدی متصل به شبکه به باتری ها وجود دارد: کوپلینگ DC و کوپلینگ AC.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد