انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات
انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

انجام پایان نامه و پروپوزال و شبیه سازی مقالات

آشنایی با نرم افزار WindPro

در تعریف کلی و مختصر، می توان اشاره کرد که نرم افزار WindProجهت شبیه سازی انرژی بادی و نیروگاه های بادی ارائه شده است که برای مدلسازی انرژی باد و تخمین پتانسیل تولید برق بادی، تمامی پارامترهای موثر از قبیل میدان سرعت باد، زبری سطح، نوع توربین ها، شبکه انتقال و غیره را در نظر می گیرد. بکمک نرم افزار WindPro، می توان میزان انتشار کربن اجتناب شده در اثر ساخت نیروگاه بادی را محاسبه و ارزش گذاری اکوسیستمی کرد.

با مقایسه با دیگر رقبا، می توان گفت که در زمینه مطالعه نیروگاه ها و مزارع بادی دو نرم افزار WindPro و Wind Farmer بیشترین کاربرد را دارا می‌باشند. از لحاظ ساختاری یکدیگر هستند. البته باید اشاره کرد که نرم افزار WindPro در بعضی مدول‌ ها (Module) از نرم‌افزار Wind Farmer قوی‌تر می ‌باشد. در مقیاس دیگر، می توان از نرم افزار Wind Energy نام برد که مشابه نرم افزار WindPro، قابلیت مدلسازی انرژی باد و توربینهای بادی را دارند. این در حالی است که نرم افزار WindPro، با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای دخیل از جمله نوع توربین، میدان سرعت، وضعیت خطوط انتقال شبکه، میزان طول مسیر انتقال، وضعیت توپوگرافی و زبری سطح و …. قادر به مدلسازی بهتر و دقیق تری برای نیروگاه های بادی است. در حال حاضر استفاده از نرم افزار Wind Farmer بدلیل وجود برخی مشکلات کمتر مورد استفاده قرار گرفته و از سوی دیگر، نرم افزار WindPro بدلیل محیط کاربرپسند تر دارد و اعتبار بین المللی آن موجب شده تا مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

نرم افزار WindPro با کاربری بسیار جدید و پیشرفته، امکانات بسیار خوبی را جهت جانمایی توربین های بادی و استقرار مزارع بادی فراهم کرده است. علاوه بر کاربری راحت، بسیار دقیق بوده و تمامی پارامترهای اثرگذار در طراحی و محاسبه را در نظر می گیرد. نرم افزار WindPro، پیشرو در صنعت برای طراحی و برنامه ریزی پروژه های نیروگاه های بادی است که با موفقیت، توسط شرکت های بزرگ، صنایع تجدیدپذیر، همچنین مهندسان، کارآفرینان و کاربردهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر اعتبار و دقت عمل، در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده و در مقالات بین المللی به عنوان نرم افزار مرجع معرفی می شود. نرم افزار WindPro همه چیز را از تجزیه و تحلیل داده های باد، محاسبه بازده انرژی، تعیین کمیت عدم قطعیت ها، ارزیابی مناسب بودن سایت گرفته تا محاسبه و تجسم اثرات زیست محیطی را پوشش می دهد و می توان برای تجزیه و تحلیل دقیق داده های تولید پس از ساخت استفاده کرد. لازم به توضیح است که همه این موارد، در صورت نیاز در ماژول های جداگانه نیز در دسترس می باشد. علاوه بر این، امکان ارزش گذاری اکوسیستمی ایجاد نیروگاه های بادی نیز وجود دارد. در مدلسازی نیروگاه های بادی، به دو دسته نیروگاه بادی خشکی و نیروگاه بادی دریایی تقسیم می گردد. امروزه توجه به نیروگاه های بادی دریایی بسیار بیشتر شده است. دو پارامتر توزیع سرعت باد و پارامتر مشخصات توربین، اساسی ترین ورودیهای این مدلها جهت محاسبه توان تولیدی و پتانسیل تولید برق مزارع بادی می باشد. نیروگاههای بادی دارای آلودگی صوتی نیز می باشند که این موضوع هم در نرم افزار WindPro قابل مدلسازی و بررسی می باشد.

  


 

نمایشگر ویدیو
00:00
00:05

قابلیت ارائه بهترین، جامع ترین و ارزان ترین طرح برای اجرای نیروگاه و مزرعه های بادی در سطح های بسیار گسترده بصورت دریایی (Off Shore) و ساحلی (On Shore) طبق استانداردهای بین المللی را می توان از ویژگی های بارز و منحصر به فرد نرم افزار WindPro اشاره کرد. همچنین، ساختاری مدولار (Modular) دارد و تمام جنبه های مربوط به توسعه و برنامه ریزی پروژه های مزرعه بادی را پوشش می دهد. که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجزیه و تحلیل داده های باد (Wind data analysis)
  • نقشه برداری از منابع بادی (Wind resource mapping)
  • میکروسایتینگ (Wind resource mapping)
  • تجزیه و تحلیل مناسب بودن سایت (Wind resource mapping)
  • تخمین تولید انرژی (Energy production estimation)
  • بهینه سازی چیدمان (Layout optimization)
  • محاسبات اثرات زیست محیطی (Environmental impact calculations)
  • تجسم ها (Visualizations)
  • محاسبات برقی و اقتصادی (Electrical and economical calculations)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد